Podstawowe zasady bezpieczeństwa:
- NIGDY nie podawaj nikomu swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.
- Dane do logowania zachowaj tylko dla siebie. Stosuj różne hasła do różnych portali internetowych.
- Regularnie zmieniaj hasło do logowania.
- Nie przekazuj swoich danych przez telefon i w komunikatorach.
- Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
- Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie otwieraj załączników w tych wiadomościach.
- Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny.
- Uważnie czytaj SMS-y oraz kody autoryzacyjne.
- Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji.
- Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, Messangera lub inny serwis społecznościowy.
- Dostosuj limity transakcji w bankowości elektronicznej i mobilnej, tak aby odpowiadały Twoim potrzebom.
- Regularnie sprawdzaj historię transakcji.
- Nigdy nie podawaj telefonicznie lub e-mailowo danych do Twojej karty płatniczej.
- Chroń swój sprzęt i swoje informacje. Zabezpiecz urządzenia dodatkowymi hasłami.
- Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
- Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to!

Gdzie zgłosić oszustwo internetowe?
W przypadku problemu z logowaniem lub innych problemów technicznych należy skontaktować się z Zespołem IT dostępnym od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15.00, pod nr tel. 18 33 79 150 lub drogą mailową
[email protected]