
Bank umożliwia klientom złożenie wniosku w systemie bankowości elektronicznej eBankNet.
Kiedy pomoc trafi do rodziny?
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy zostanie złożony w kolejnych miesiącach, to pomoc do rodziny trafi w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Więcej informacji na: https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start
Dla kogo wsparcie?
- Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka).
- Wniosek o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Ważne terminy
Wnioski o wypłatę świadczenia „Dobry start” należy składać co roku w terminie od 01.07 do 30.11. br.
Wniosek o świadczenie dobry start można składać przez:
-
Portal informacyjno-usługowy [email protected],
-
bankowość elektroniczną eBankNet
-
portal PUE ZUS
-
oraz w formie papierowej bezpośrednio w urzędzie lub za pośrednictwem poczty.
W przypadku pozytywnej decyzji, wypłata świadczenia nastąpi na rachunek wskazany we wniosku.
- Jeśli złożysz wniosek w lipcu lub sierpniu, otrzymasz świadczenie do końca września bieżącego roku. Dla wniosków złożonych później, wypłata świadczenia nastąpi w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
- Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ właściwy w sprawie świadczenia dobry start.
Bank Spółdzielczy w Limanowej umożliwia klientom składanie wniosków o świadczenie "Dobry start" w systemie bankowości elektronicznej eBankNet.
- wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do swojej bankowości elektronicznej. Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
- przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z Informacjami o programie Dobry Start na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Zobacz, jak złożyć wniosek o świadczenie "Dobry start" w kilku prostych krokach:
KROK 1
Zaloguj się do bankowości internetowej eBankNet, wybierz zakładkę „Wnioski”.

KROK 2
Po otwarciu zakładki „Wnioski” z menu bocznego wybierz „Wnioski eximee”.
Po wybraniu rachunku, z którego ma być złożony wniosek, zostaniesz przekierowany na podstronę z danymi, które musimy potwierdzić.

KROK 3
Potwierdź swoje dane w bankowości elektronicznej – w zależności od uruchomionej formy autoryzacji: za pomocą hasła SMS lub powiadomienia Push w aplikacji BSLMobile.

KROK 4
Po dokonaniu autoryzacji zostaniesz przekierowany na podstronę, gdzie z listy wybierasz interesujący Cię wniosek, w tym wypadku wybierz opcję "Złóż wniosek Dobry start - 300+"

KROK 5
Wypełnij dane we wniosku podążając za instrukcjami na ekranie. Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, przygotuj wcześniej ich skany.
- format załączników to JPG, PNG lub PDF (maksymalna liczba załączników: 7 sztuk.)
- maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB.
- maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.
- nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
KROK 6
Potwierdzenie wysłania wniosku jest dostępne do pobrania w sekcji „Wnioski”=> „Moje wnioski”.
Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany adres e-mail (zwróć uwagę na jego poprawność) w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w serwisie internetowym Banku Spółdzielczego w Limanowej.
Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) to: [email protected]
- przetwarzany - oznacza to, że Bank jest w trakcie przekazywania wniosku do systemu [email protected]
- dostarczony - oznacza to, że wniosek został przekazany do systemu [email protected] i dalsza obsługa wniosku leży w gestii organu prowadzącego w gminie, który został wskazany we wniosku przez wnioskującego.
- błąd dostarczenia - oznacza to, że wniosek nie został przekazany do systemu [email protected] i należy ponownie wypełnić wniosek. Informację tę przekazuje wnioskującemu dodatkowo pracownik infolinii Banku.

Warto wiedzieć:
-
Złożony wniosek możesz pobrać tylko raz, po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania.
-
Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego Organu.
-
Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego [email protected], za którego pośrednictwem wnioski trafiają do Organu prowadzącego w gminie.

Bezpieczeństwo
Wniosek w programie „Dobry Start” dostępny jest bezpłatnie po zalogowaniu do systemie bankowości elektronicznej.
- Nie trzeba instalować na komputerze żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek w programie „Dobry Start”.
- Pamiętaj, bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.

Pytania i odpowiedzi
Czy Bank Spółdzielczy w Limanowej umożliwia złożenie wniosku o świadczenie "Dobry start"?
Elektroniczne wnioski Dobry start dostępne są w Banku dla osób, które są jego klientami i mają dostęp do bankowości elektronicznej eBankNet.Czy muszę być klientem Banku, aby złożyć wniosek Dobry start za pośrednictwem tego Banku?
Elektroniczne wnioski Dobry start dostępne są w Banku jedynie dla osób, które są klientami Banku i mają dostęp do bankowości elektronicznej eBankNet.Jak złożyć wniosek Dobry start za pośrednictwem Banku?
Zanim zaczniesz wypełniać wniosek przygotuj dane osobowe swoje i dzieci, dla których składasz wniosek o świadczenie dobry start, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL, adres szkoły do której w roku szkolnym 2018/2019 będzie uczęszczało lub uczęszcza dziecko). Te dane, którymi dysponuje Bank, zostaną zaczytane z systemu Banku automatycznie.Czy wnioski o świadczenie dobry start można składać przez cały rok szkolny?
Pamiętaj! od 1 do 31 lipca br. wnioski można składać tylko w formie elektronicznej.
Czy programem objęte są wszystkie uczące się dzieci?
- przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
- przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia - w przypadku dzieci legitymujących się odpowiednim orzeczeniem o niepełnosprawności.
- ukończenia 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 20. rok życia;
- ukończenia 24. roku życia przez dziecko przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 24. rok życia - w przypadku dzieci legitymujących się odpowiednim orzeczeniem o niepełnosprawności.
Orzeczenie potwierdzające niepełnosprawność dziecka to: orzeczenie o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności lub wydawane na podstawie przepisów oświatowych: orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych organizowanych zgodnie z przepisami o ochronie zdrowia psychicznego. Świadczenie dobry start nie przysługuje jeżeli dziecko zostało umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie oraz na dziecko uczęszczające do przedszkola lub tzw. zerówki.
Mam problem ze złożeniem wniosku. Nie mogę znaleźć wniosku?
Skąd mam wiedzieć, do jakiego organu prowadzącego w gminie skierować wniosek?
Jakie konto podać we wniosku o świadczenie dobry start do wypłaty świadczeń?
Czy mogę podać we wniosku o świadczenie dobry start konto dziecka do wypłaty świadczeń?
Czy po wysłaniu wniosku o świadczenie dobry start przez bankowość elektroniczną będzie można go modyfikować?
Kto składa wniosek o świadczenie dobry start? Czy wniosek składa jeden rodzic, czy oboje?
W przypadku gdy dziecko, zgodnie z orzeczeniem sądu, jest pod opieką naprzemienną obydwojga rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub żyjących w rozłączeniu sprawowaną w porównywalnych i powtarzających się okresach, kwotę świadczenia dobry start ustala się każdemu z rodziców w wysokości połowy kwoty przysługującego świadczenia dobry start.
Czy przyznane świadczenie podlega opodatkowaniu?
Skąd będę wiedzieć, że dostałem UPO/UPP z wiarygodnego źródła?
Kto decyduje o przyznaniu mi świadczenia w ramach programu "Dobry Start"? Jaka jest rola Banku w tym procesie?
Czy do przyznania świadczenia w ramach Programu "Dobry Start" brane są pod uwagę moje dane, którymi dysponuje Bank?
Czy Bank przekazuje do organu przyznającego świadczenia w ramach programu "Dobry Start" moje dane?
Czy świadczenie w ramach programu "Dobry Start" może być przyznane w innej wysokości niż 300 zł?
Czym się różni potwierdzenie złożenia wniosku, które mogę pobrać z bankowości elektronicznej od Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO)/ Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP)?
Jak zgłosić reklamację?
- w Banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej Banku, etapu rejestracji wniosku w bankowości elektronicznej oraz jego wysłania;
- do Organu prowadzącego w gminie – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz wypłaty świadczenia wychowawczego.
Twój Bank blisko Ciebie Znajdź placówkę lub bankomat
