Zaloguj się
Szybko i bezpiecznie zapłać za zakupy w Internecie!

Płatności on-line poprzez system PayByNet

Usługa umożliwia opłacanie zakupów internetowych o dowolnej porze dnia i nocy. PayByNet pozwala także na uiszczanie drogą elektroniczną opłat administracyjnych na rzecz urzędów.

„PayByNet” to usługa płatności internetowych stworzona przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. (KIR S.A.) Jest to elektroniczne polecenie przelewu
z przekazywaną przez KIR S.A. w trybie on-line informacją o dokonaniu zapłaty. Oznacza to, iż po wykonaniu płatności za zakupy w Internecie, KIR S.A udziela sklepowi internetowemu gwarancji płatności, środki z przelewu trafiają bezpośrednio na konto sklepu, a zamówienie może zostać zrealizowane natychmiastowo.

PayByNet to jedyna w Polsce usługa płatności internetowych

która umożliwia przekazanie środków pieniężnych bezpośrednio z rachunku bankowego Płatnika na rachunek bankowy Odbiorcy tj. (sklepu internetowego, czy konkretnego urzędu). Płatności przez Paybynet można dokonywać w sklepach internetowych oraz urzędach, które współpracują bezpośrednio z KIR w zakresie obsługi płatności bezpośrednich oraz korzystając z innych systemów transakcyjnych, tj.:
  • Dotpay
  • Przelewy24
  • PayU
  • eCard
  • Tpay
  • CashBill

ponieważ interfejs Paybynet dla Banku działa także u wymienionych operatorów płatności. Unikalne cechy systemu PayByNet  tj. przelew bezpośredni, informacja o transakcji w trybie on-line, pewność otrzymania płatności, są szczególnie istotne zwłaszcza dla sklepów internetowych, w elektronizacji procesów urzędów administracji publicznej oraz w elektronicznych biurach obsługi klienta masowych wystawców faktur. PayByNet realizuje płatności online przez 24 godziny na dobę.

Wybierając w sklepie internetowym płatność za pomocą PayByNet Klient zobaczy w serwisie transakcyjnym  Banku gotowy, wypełniony formularz przelewu. Automatyczne przenoszenie danych, w tym numeru konta bankowego odbiorcy płatności oraz jego nazwy i adresu, zabezpiecza przed błędami. Powiadomienie o zrealizowanej płatności przesyłane jest niezwłocznie po zatwierdzeniu przelewu do jego odbiorcy, dzięki czemu otrzymuje on informację o płatności zanim środki znajdą się na koncie, co przyspiesza realizację zamówienia.
 

Krok po kroku, jak dokonać płatności za pomocą PayByNet

  • W chwili dokonywania zakupów w sklepie internetowym, który akceptuje płatności w systemie PayByNet, przy wyborze rodzaju płatności, należy wybrać PayByNet, a po wyświetleniu strony serwisu – kliknąć logo Grupa BPS – Bank Polskiej Spółdzielczości, a następnie wybrać województwo małopolskie i Bank Spółdzielczy w Limanowej.
  • Automatycznie następuje przekierowanie na stronę logowania do bankowości internetowej eBankNet,
  • Po zalogowaniu wyświetla się strona z danymi do przelewu, system poprosi o zaakceptowanie przelewu, który został wygenerowany. Transakcja realizowana jest zaledwie w kilka sekund.
  • Sklep otrzymuje informację o wykonanej płatności, dzięki temu sprzedający może przystąpić do realizacji zamówienia.

Dlaczego warto?

Szybkość i bezpieczeństwo w dokonywaniu transakcji,

Dostęp do swojego konta przez 24h na dobę, 7 dni w tygodniu,

Wygoda i oszczędność czasu,

Swoboda dysponowania pieniędzmi.

Płatności  księgowane są na rachunku bankowym sprzedawcy zgodnie z sesjami ELIXIR. Szczegóły dotyczące usługi znajdują się pod adresem: Obecnie płatności PayByNet oferowane są w ponad 180 sklepach i stale rośnie. Pełną listę sklepów można znaleźć na stronie:

Przydatne dokumenty


Podstawowe zasady bezpieczeństwa:

  • 1. Pamiętaj, żaden bank nigdy nie wysyła do swoich klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych ani próśb o ich aktualizację.
    Banki nigdy nie podają w przesyłanych wiadomościach linków do stron transakcyjnych. Listy, wiadomości e-mail lub telefony w takich sprawach należy traktować jako próbę wyłudzenia poufnych informacji. Nie odpowiadaj na nie przekazując swoje poufne dane. Bezzwłocznie skontaktuj się ze swoim Bankiem i poinformuj o zdarzeniu.

    2. Sprawdź na stronie Twojego Banku jakie zabezpieczenia stosowane są w serwisie internetowym.
    Przy każdym logowaniu bezwzględnie stosuj się do zasad bezpieczeństwa tam opublikowanych. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek nieprawidłowości natychmiast skontaktuj się z pracownikiem Banku.

    3. Komputer lub telefon komórkowy podłączony do Internetu musi mieć zainstalowany program antywirusowy i musi on być na bieżąco aktualizowany.
    Niezbędna jest również aktywacja istotnych modułów w pakiecie ochronnym takich jak monitor antywirusowy, skaner poczty czy firewall. Częstym błędem jest wyłączanie wspomnianych modułów w celu redukcji obciążenia systemu.

    4. Dokonuj płatności internetowych tylko z wykorzystaniem „pewnych komputerów”.
    Nie dokonuj płatności internetowych z komputerów znajdujących się w miejscach publicznych np. w kawiarenkach internetowych lub na uczelni.

    5. Skontaktuj się ze swoim dostawcą Internetu w celu upewnienia się, że korzysta on bezpiecznych kanałów dystrybucji tej usługi.
    Zwracaj szczególną uwagę na jakość i bezpieczeństwo usług internetowych dostarczanych przez Twojego dostawcę. Jeśli masz jakieś wątpliwości w tym zakresie zawsze masz prawo zapytać się dostawcy o jakość bezpieczeństwa oferowanego przez niego.

    6. Instaluj na swoim komputerze tylko legalne oprogramowanie.
    Programy niewiadomego pochodzenia, w tym ściągane za pośrednictwem programów typu Peer-to-Peer (P2P) mogą być przygotowane przez hakerów i zawierać wirusy lub inne szkodliwe oprogramowanie.

    7. Zaleca się okresowe wykonanie skanowania komputera, w szczególności przed wejściem na stronę internetową banku i wykonaniem jakiejkolwiek transakcji.
    Większość programów antywirusowych przy włączonym monitorze antywirusowym ma detekcję (wykrywalność) taką samą jak skaner antywirusowy i nie ma konieczności skanowania komputera. Jest jednak część programów, których detekcja monitora antywirusowego jest niższa aniżeli skanera, powoduje to jednak lukę w systemie bezpieczeństwa.

    8. Aktualizuj system operacyjny i istotne dla jego funkcjonowania aplikacje np. przeglądarki internetowe.
    Hakerzy stale szukają luk w oprogramowaniu, które są następnie wykorzystywane do przestępstw internetowych. Producenci systemów operacyjnych i aplikacji publikują stosowne „łaty”, których celem jest usuwanie podatności ich produktów na ataki przeprowadzane za pośrednictwem znalezionych luk.


    9. Nie otwieraj wiadomości i dołączonych do nich załączników nieznanego pochodzenia.
    Często załączniki takie zawierają wirusy lub inne oprogramowanie, które pozwala na szpiegowanie Twoich działań.

    10. Unikaj stron zachęcających do obejrzenia bardzo atrakcyjnych treści lub zawierających atrakcyjne okazje.
    Szczególnie niebezpieczne mogą być strony internetowe zawierające treści pornograficzne. Ponadto z pozoru niewinne strony zawierające programy typu „freeware” również mogą być bardzo niebezpieczne, ponieważ hakerzy bardzo często dekompilują je uzupełniając o złośliwy kod.

    11. Po zalogowaniu do systemu transakcyjnego nie odchodź od komputera, a po zakończeniu pracy wyloguj się i zamknij przeglądarkę.

    12. Jeśli przy logowaniu pojawią się nietypowe komunikaty lub prośby o podanie danych osobowych lub dodatkowe pola z pytaniem o hasła do autoryzacji, natychmiast zgłoś problem do swojego Banku.

    13. Nie wchodź na stronę internetową Twojego banku za pośrednictwem linków znajdujących się w przychodzących do Ciebie mailach (Phishing).
    Używaj do tego celu adresu podanego Ci przez Bank, z którym podpisał(aś/eś) umowę o otwarcie i prowadzenia rachunku bankowego. Nie jest również wskazane wykorzystywanie mechanizmu „Zakładek” (Firefox) lub „adresów Ulubionych” (Internet Explorer), gdyż istnieją szkodliwe obiekty, które potrafią modyfikować zachowane tam adresy.

    14. Nigdy nie używaj wyszukiwarek internetowych do znalezienia strony logowania Twojego Banku.
    Wyszukane w nich linki mogą prowadzić do fałszywych stron lub stron zawierających wirusy.

    15. Przed zalogowaniem sprawdź, czy połączenie z bankiem jest bezpieczne.
    Adres witryny internetowej Twojego Banku powinien rozpoczynać się od skrótu: "https://", a nie "http://". Brak litery "s" w skrócie "http" oznacza brak szyfrowania, czyli, że Twoje dane są transmitowane przez internet tekstem jawnym, co naraża Cię na ogromne niebezpieczeństwo.

    16. Sprawdzaj prawidłowość certyfikatu.
    Zanim wpiszesz identyfikator bądź login i hasło sprawdź, czy  połączenie z bankiem odbywa się z wykorzystaniem szyfrowania. Jeżeli znajdziesz symbol kłódki, kliknij na niego dwa razy, aby sprawdzić, czy wyświetlony certyfikat jest ważny i czy został wydany dla Twojego Banku. Jeśli certyfikat utracił ważność lub nie został wystawiony dla Twojego Banku albo nie można go zweryfikować zrezygnuj z połączenia.

    17. Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim identyfikatora ani hasła dostępu.
    Identyfikator jest poufnym numerem nadawanym przez Bank, nie możesz go zmienić.

    18. Nie zapisuj nigdzie haseł służących do logowania i pamiętaj o ich regularnej zmianie.
    Idealnym rozwiązaniem jest zmienianie haseł raz w miesiącu, ale o ile system tego na Tobie nie wymusi zmieniaj je przynajmniej raz na dwa miesiące używając kombinacji dużych i małych liter oraz cyfr.

    19. Sprawdzaj datę ostatniego poprawnego oraz niepoprawnego logowania do systemu.
     
    20. Korzystaj z infolinii udostępnionej przez Twój bank.
    Zawsze masz prawo skorzystać z infolinii swojego banku jeśli masz wątpliwości w zakresie bezpiecznych transakcji bankowych wykonywanych za pośrednictwem internetu.

    21. Odwiedzaj regularnie Portal „Bezpieczny Bank” na stronie internetowej ZBP – www.zbp.pl
    Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat bezpiecznego posługiwania się bankowością elektroniczną, w tym internetową regularnie odwiedzaj ten Portal. Tam fachowcy z zakresu bezpieczeństwa banku wyjaśniają jak uniknąć czyhających w sieci niebezpieczeństw.

    22. Zachowaj rozwagę przy przekazywaniu numeru karty.
    Nie należy udostępniać numeru karty nikomu, kto do nas dzwoni, również w sytuacji, gdy osoba dzwoniąca informuje, że są problemy z komputerem i proszą o weryfikację informacji. Nie ma zwyczaju by firmy dzwoniły prosząc przez telefon o numer karty płatniczej. Jeżeli to my inicjujemy połączenie, również nie należy udostępniać numeru karty przez telefon, gdy nie mamy pewności, że rozmówca zasługuje na zaufanie.

    23. Nigdy nie odpowiadaj na pocztę elektroniczną, z której wynika konieczność podania informacji o karcie – zgłoś taką sytuację w swoim banku.
    Nigdy też nie odpowiadaj na maile, które zapraszają do odwiedzenia strony internetowej w celu weryfikacji danych, w tym o kartach. Ten rodzaj oszustwa jest nazywany „phishingiem”.

    24. Nigdy nie podawaj informacji o karcie na stronach, które nie są bezpieczne.
    Przykładowo strony z treściami pornograficznymi lub strony nieznanych szerzej firm oferujące markowy towar po rewelacyjnych cenach. Przed wprowadzeniu numeru karty w formularzu na stronie należy upewnić się, czy dane przesyłane z formularza są odpowiednio chronione (czyli – upraszczając – czy adres strony z formularzem rozpoczyna się od https i czy strona posiada odpowiednie certyfikaty – te informacje podaje przeglądarka, zazwyczaj w pasku statusu na dole okna).

    25. Nie zapisuj kodu PIN na karcie, ani nie przechowuj go razem z kartą.
    W takich okolicznościach nie tylko działasz niezgodnie z przepisami prawa, ale także w przypadku kradzieży portfela czy portmonetki i posłużenia się Twoją kartą płatniczą bank będzie zwolniony z obowiązku pokrycia powstałej szkody

    26. Chroń swój numer karty i inne poufne kody umożliwiające dokonane transakcji np. numer PIN, numer CVV2 lub CVC2 – ostatnie trzy cyfry numeru umieszczonego na pasku do podpisu na odwrocie karty.
    Przestępcy mogą wchodzić w ich posiadanie, rejestrując obraz karty np. przy użyciu telefonu komórkowego z aparatem fotograficznych, kamerą video lub w inny sposób.

    27. Dokonuj transakcji w znanych i zweryfikowanych przez siebie sklepach internetowych. W przypadku mniejszych serwisów zbadaj ich wiarygodność, na przykład dzwoniąc do takiego serwisu i weryfikując jego ofertę, warunki dokonania transakcji oraz reklamacji.
    Upewnij się, czy nie jesteś na stronie internetowej podszywającej się pod stronę Twojego banku/sklepu (podobna nazwa i wygląd strony, którą posługują się nieuczciwi naśladowcy w celu zmylenia i wyłudzenia pieniędzy). Zapoznaj się z regulaminem sklepu internetowego, a szczególnie z informacjami dotyczącymi bezpieczeństwa transakcji. Przed dokonaniem transakcji upewnij się, że transmisja odbywa się w bezpiecznym połączeniu za pomocą protokołu SSL/TLS.

Twój Bank blisko Ciebie Znajdź placówkę lub bankomat

Zadzwoń pod numer

+4818 33 79 100

lub wyszukaj
placówkę na liście