Zaloguj się

Płać telefonem tak jak kartą !

Płatności zbliżeniowe kartą przy użyciu aplikacji Google Pay akceptowane są
we wszystkich terminalach zbliżeniowych w całej Polsce oraz za granicą.
Google Pay to szybki i prosty sposób płacenia telefonem z systemem Android. Aplikacja ta bezpiecznie przechowuje Twoje dane i umożliwia płacenie za pomocą telefonu w sklepach stacjonarnych posiadających terminale płatnicze akceptujące płatności zbliżeniowe oraz w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay.

Usługa jest bezpłatna i mogą z niej korzystać posiadacze kart debetowych i kredytowych Visa i Mastercard.

W sklepach można wygodnie zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe - tak samo jak kartą. Miejsca te poznasz po jednym z symboli przy kasie:


Aby płacić telefonem wystarczy:

1. pobrać darmową aplikację Google Pay ze sklepu Google Play,




2. zarejestrować się w aplikacji i dodać kartę postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie urządzenia,
3. dokonać płatności telefonem odblokowując go i zbliżając do terminala płatniczego.





 

Warto wiedzieć


Google Pay dba o bezpieczeństwo Twojej karty na kilka sposobów. Przede wszystkim dane Twojej karty są zaszyfrowane i przechowywane na bezpiecznym serwerze. Korzystając z Google Pay, sprzedawca widzi numer konta wirtualnego przypisany do Twojej karty, której dane pozostają bezpieczne. Zanim zaczniesz korzystać z Google Pay, musisz ustawić ekran blokady urządzenia - gdy jej nie będzie, aplikacja usunie z Twojego telefonu numer konta wirtualnego.

Pytania i odpowiedzi


1. Co to jest Google Pay?
Google Pay to aplikacja bądź funkcja w ustawieniach systemu Android umożliwiająca płacenie telefonem z wykorzystaniem technologii HCE. Dzięki niej możesz dodać swoją kartę płatniczą do urządzenia mobilnego aby korzystać z płatności mobilnych z wykorzystaniem interfejsu NFC.

2. Jak mogę rozpocząć korzystanie z Google Pay?
Pobierz i zainstaluj aplikację Planet Mobile. Zarejestruj się w aplikacji a następnie wybierz kartę, którą chcesz dodać do płatności mobilnych. Zakres kart możliwy do dodania do portfela Google Pay określa Twój Bank, który wydał Ci kartę plastikową. Po zakończeniu procesu dodawania karty telefon jest gotowy do płatności. Pamiętaj aby w ustawieniach telefonu mieć włączoną funkcję NFC oraz ustawioną aplikację Google Pay jako domyślną w sekcji „Dotknij i zapłać”.

3. Aby korzystać z Google Pay trzeba:
  • posiadać konto Google i zaakceptować warunki korzystania z niego,
  • posiadać urządzenie mobilne (np. smartfon, tablet) z technologią NFC
  • posiadać system Android w wersji 4.4 lub nowszej (w trakcie dodawania karty aplikacja może poprosić o zmianę ustawień płatności NFC, w menu „Dotknij i zapłać” na Google Pay oraz wymusić konieczność ustawienia blokady ekranu),
  • posiadać aktywną kartę wydaną przez Bank (wydawca karty decyduje czy można używać danej karty w Google Pay. Może się zdarzyć, że żadna z kart wydawcy uczestniczącego w Google Pay nie jest obsługiwana),
  • na urządzeniu mobilnym posiadać zainstalowaną aplikację Planet Mobile lub aplikację Google Pay,
  • zaakceptować Regulamin wydawcy karty określający warunki korzystania z kart płatniczych w ramach Google Pay, zgody formalne oraz warunki korzystania z usługi przedstawione podczas dodawania karty do Google Pay.

4. Jakich płatności można dokonywać Google Pay?
  • płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, o ile terminal płatniczy wyposażony jest w czytnik zbliżeniowy,
  • płatności w aplikacjach mobilnych sprzedawców, którzy udostępniają płatności z użyciem Google Pay.

5. Co zrobić w przypadku trudności w płaceniu kartą dodaną do płatności Google Pay?
  • Sprawdź ustawienia NFC. Pamiętaj, że opcja NFC musi być włączona.
  • W ustawieniach usługi płatności „Dotknij i zapłać” musi być wskazana aplikacja Google Pay jako domyślna do płatności.
  • Sprawdź połączenie z Internetem i włącz dane komórkowe.
  • Przed realizacją płatności należy przynajmniej wybudzić telefon. Jeżeli transakcja nie zostaje zrealizowana należy odblokować telefon i zbliżyć ponownie go do czytnika.

6. Jakie karty można dodać do Google Pay?
W celu uzyskania informacji czy Twoja karta może zostać dodana do płatności mobilnych skontaktuj się ze swoim Bankiem.

7. Jakie są wymagania sprzętowe do Google Pay?
W celu korzystania z płatności mobilnych potrzebujesz urządzenia mobilnego, które obsługuje technologię NFC oraz posiada zainstalowany system operacyjny Android w wersji 4.4 (KitKat) lub nowszej.

8. Czy za pomocą Google Pay można wypłacać gotówkę z bankomatów?
W chwili obecnej opcja wypłaty/wpłaty gotówki za pomocą Google Pay nie jest dostępna.

9. Czy korzystanie z Google Pay jest płatne?
Posiadacze kart mogą bezpłatnie korzystać z aplikacji Google Pay i dokonywać płatności za jej pomocą.

10. Czy możliwe jest dodanie jednej karty do kilku urządzeń mobilnych?
Oczywiście. Instalując aplikację Planet Mobile na różnych urządzeniach spełniających wymagania pod kątem obsługi płatności mobilnych, możesz w prosty sposób dodać tą samą kartę płatniczą do płatności mobilnych.

11. Czy możliwe jest dodanie wielu kart do jednego urządzenia mobilnego?
Tak. Niemniej to czy dana karta może zostać dodana do płatności mobilnych określa Twój Bank.

12. Jakie są limity na transakcje za pomocą Google Pay?
Limity dla płatności mobilnych są identyczne do tych, które zostały określone dla odpowiednika w postaci karty fizycznej.

13. Czy blokada transakcji zbliżeniowych na karcie plastikowej wpływa na transakcje kartą dodaną do Google Pay ?
Nie. Blokada płatności zbliżeniowych wykonana bezpośrednio na karcie plastikowej nie skutkuje zablokowaniem możliwości realizacji odpowiednikiem karty w płatnościach mobilnych.

14. Czy do korzystania z Google Pay konieczne jest połączenie z Internetem?
Połączenie z Internetem jest niezbędne w procesie dodawania karty do płatności mobilnych niemniej podczas realizacji płatności nie jest ono wymagane. Co jakiś czas Google Pay wymusi aktywne połączenie z Internetem przed dokonaniem płatności. Spowodowane jest to koniecznością odnowienia danych wykorzystywanych w procesie płatności.

15. Czy do karty mobilnej dodanej do płatności mobilnych jest taki sam PIN jak do karty plastikowej?
Tak, w obu przypadkach obowiązuje ten sam PIN.

16. Czy będę widzieć transakcje zrobione Google Pay w historii transakcji?
Po zalogowaniu do aplikacji Planet Mobile i wybierając interesującą Cię kartę wyświetlimy listę autoryzacji oraz historię transakcji realizowanych zarówno fizyczną kartą płatniczą jak również poprzez aplikację mobilną.

17. Jak zrezygnować z płatności mobilnych dla danej karty?
Sposobów jest wiele. Możesz zrealizować taką dyspozycję kontaktując się z Contact Center. Jako alternatywne rozwiązanie sugerujemy skorzystać z opcji udostępnionych w portalu kartosfera.pl, w którym na bieżąco możesz przeglądać statusy tokenów wydanych dla kart w podziale na urządzenia mobilne. Możesz oczywiście zrobić to bezpośrednio w urządzeniu mobilnym wykorzystując opcje udostępnione w Planet Mobile lub skorzystać w tym celu z aplikacji Google Pay. Zwróć uwagę, że tą samą kartę możesz mieć dodaną do wielu urządzeń więc jeśli chcesz ją całkowicie usunąć z płatności mobilnych, czynności wymienione powyżej musisz wykonać dla każdego urządzenia oddzielnie. UWAGA, wymazując dane z telefonu za pomocą Menadżera Urządzeń Android spowodujesz usunięcie wszystkich mobilnych kart na danym urządzeniu.

18. Czy usunięcie karty z telefonu, skutkuje zastrzeżeniem karty plastikowej?
Nie, usuwasz jedynie możliwość realizacji płatności mobilnych daną kartą na konkretnym urządzeniu.

19. Czy zamknięcie karty plastikowej wpływa na kartę dodaną do Google Pay?
Tak, blokując kartę fizyczną blokujesz również możliwość realizacji płatności mobilnych tokenami wydanymi do danej karty (bez względu na urządzenie mobilne).

20. Co to jest token?
Token jest wirtualnym odpowiednikiem karty plastikowej.

21 Co to jest karta domyślna?
Karta domyślna w Google Pay, to karta która będzie wykorzystywana w procesie płatności bez odblokowania telefonu. Chcąc wskazać inną kartę jako domyślną skorzystaj z dedykowanej do tego celu funkcji w aplikacji Planet Mobile lub wprowadź zmianę bezpośrednio w Google Pay.

22. Jak dokonać płatności inną kartą niż domyślna?
Aby dokonać płatności kartą inną niż domyślnie ustawiona, uruchom aplikację Google Pay i wybierz kartę, którą chcesz zapłacić (wejdź w szczegóły karty), a następnie zbliż telefon do terminala.

23. Co się stanie z moją kartą dodaną do Google Pay w przypadku aktywacji duplikatu lub odnowienia karty plastikowej?
W momencie aktywowania duplikatu lub wznowionej karty dotychczas wydane tokeny zostaną unieważnione. Aby móc korzystać z płatności mobilnych wymagane będzie dodanie nowej (duplikatu/wznowionej) karty do Google Pay.

24. Co zrobić jeśli zgubię telefon?
Zaloguj się do portalu kartosfera.pl i zawieś lub usuń tokeny wydane do kart na danym urządzeniu. Możesz również skontaktować się z Contact Center aby zawiesić lub usunąć tokeny wydane do kart na danym urządzeniu lub aby czasowo zablokować kartę płatniczą, do której tokeny zostały wydane.

25. Co się stanie, gdy zmienię lub zaktualizuję system operacyjny urządzenia?
Aktualizacja systemu operacyjnego nie ma wpływu na działanie płatności mobilnych.

26. Co się stanie jeśli rozparuję urządzenie od konta w kartosfera.pl? Czy nadal będę mógł płacić telefonem?
Tak. Rozparowanie lub usunięcie aplikacji Planet Mobile nie ma to wpływu na możliwość dokonywania transakcji kartami, które zostały wcześniej dodane do Google Pay. Nadal możesz dokonywać płatności telefonem dopóki w ustawieniach płatności NFC, w sekcji „Dotknij i zapłać” masz zaznaczoną opcję Google Pay.

 

Bezpieczeństwo


Czym jest Google Pay?


Google Pay łączy wszystkie możliwości płacenia przez Google. Jeśli chociaż raz wpiszesz dane karty, możesz:
  • Płacić telefonem w sklepach stacjonarnych (zobacz obsługiwane kraje i urządzenia).
  • Kupować produkty w aplikacjach i na stronach internetowych (zobacz obsługiwane kraje).
  • Kupować usługi i produkty Google.
  • Przesyłać pieniądze rodzinie i znajomym (tylko w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii).
Jeśli płacisz za pomocą Google Pay w swoich ulubionych sklepach, możesz też korzystać z kart podarunkowych, kart lojalnościowych, biletów i kuponów.
 


Co jeśli zgubiłem telefon lub ktoś mi go ukradł?


Gdy Twój telefon jest odblokowany, ktoś może użyć go do robienia zakupów w sklepach. Jeśli nie możesz znaleźć telefonu lub został on skradziony, możesz go zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie.

Jeżeli zablokujesz urządzenie, korzystanie z Google Pay nie będzie możliwe. Jeśli nie można nawiązać kontaktu z urządzeniem, dane karty mogą zostać usunięte, aby nikt nie miał do nich dostępu. Gdy znajdziesz swoje urządzenie, odblokuj je i dodaj jeszcze raz dane karty lub kart, aby korzystać z Google Pay.

Pamiętaj, aby udostępnić funkcje lokalizacyjne na swoim urządzeniu, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić położenie swojego urządzenia i w razie potrzeby zdalnie zablokować do niego dostęp. Google Pay nie przechowuje danych kart na telefonie, dlatego osoba, która go znajdzie lub ukradnie, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany.

 

Czy korzystanie z Google Pay jest bezpieczne?


Tak, dane Twojej karty są szyfrowane i przechowywane na bezpiecznych serwerach. Każda karta płatnicza skonfigurowana przez Ciebie do płatności w sklepach otrzymuje numer konta wirtualnego (VAN), który sprzedawca widzi podczas zakupów. Dane Twojej karty nie są udostępniane sprzedawcom, gdy dokonujesz płatności w sklepie.
 


Kiedy dane mojej karty zostaną powiązane z kontem Google?


Dane Twojej karty zostaną powiązane z kontem Google, gdy:
  • kupisz produkt lub usługę Google (np. aplikację czy film w Google Play),
  • dodasz karty bezpośrednio w aplikacji Google Pay lub przeglądarce Chrome.

Więcej informacji na temat danych Twoich kart zapisanych w Google znajdziesz na pay.google.com

Twój Bank blisko Ciebie Znajdź placówkę lub bankomat