1. Co to jest Google Pay? Google Pay to aplikacja bądź funkcja w ustawieniach systemu Android umożliwiająca płacenie telefonem z wykorzystaniem technologii HCE. Dzięki niej możesz dodać swoją kartę płatniczą do urządzenia mobilnego aby korzystać z płatności mobilnych z wykorzystaniem interfejsu NFC.
2. Jak mogę rozpocząć korzystanie z Google Pay? Pobierz i zainstaluj aplikację Planet Mobile. Zarejestruj się w aplikacji a następnie wybierz kartę, którą chcesz dodać do płatności mobilnych. Zakres kart możliwy do dodania do portfela Google Pay określa Twój Bank, który wydał Ci kartę plastikową. Po zakończeniu procesu dodawania karty telefon jest gotowy do płatności. Pamiętaj aby w ustawieniach telefonu mieć włączoną funkcję NFC oraz ustawioną aplikację Google Pay jako domyślną w sekcji „Dotknij i zapłać”.
3. Aby korzystać z Google Pay trzeba: - posiadać konto Google i zaakceptować warunki korzystania z niego,
- posiadać urządzenie mobilne (np. smartfon, tablet) z technologią NFC
- posiadać system Android w wersji 4.4 lub nowszej (w trakcie dodawania karty aplikacja może poprosić o zmianę ustawień płatności NFC, w menu „Dotknij i zapłać” na Google Pay oraz wymusić konieczność ustawienia blokady ekranu),
- posiadać aktywną kartę wydaną przez Bank (wydawca karty decyduje czy można używać danej karty w Google Pay. Może się zdarzyć, że żadna z kart wydawcy uczestniczącego w Google Pay nie jest obsługiwana),
- na urządzeniu mobilnym posiadać zainstalowaną aplikację Planet Mobile lub aplikację Google Pay,
- zaakceptować Regulamin wydawcy karty określający warunki korzystania z kart płatniczych w ramach Google Pay, zgody formalne oraz warunki korzystania z usługi przedstawione podczas dodawania karty do Google Pay.
4. Jakich płatności można dokonywać Google Pay? - płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, o ile terminal płatniczy wyposażony jest w czytnik zbliżeniowy,
- płatności w aplikacjach mobilnych sprzedawców, którzy udostępniają płatności z użyciem Google Pay.
5. Co zrobić w przypadku trudności w płaceniu kartą dodaną do płatności Google Pay? - Sprawdź ustawienia NFC. Pamiętaj, że opcja NFC musi być włączona.
- W ustawieniach usługi płatności „Dotknij i zapłać” musi być wskazana aplikacja Google Pay jako domyślna do płatności.
- Sprawdź połączenie z Internetem i włącz dane komórkowe.
- Przed realizacją płatności należy przynajmniej wybudzić telefon. Jeżeli transakcja nie zostaje zrealizowana należy odblokować telefon i zbliżyć ponownie go do czytnika.
6. Jakie karty można dodać do Google Pay? W celu uzyskania informacji czy Twoja karta może zostać dodana do płatności mobilnych skontaktuj się ze swoim Bankiem.
7. Jakie są wymagania sprzętowe do Google Pay? W celu korzystania z płatności mobilnych potrzebujesz urządzenia mobilnego, które obsługuje technologię NFC oraz posiada zainstalowany system operacyjny Android w wersji 4.4 (KitKat) lub nowszej.
8. Czy za pomocą Google Pay można wypłacać gotówkę z bankomatów? W chwili obecnej opcja wypłaty/wpłaty gotówki za pomocą Google Pay nie jest dostępna.
9. Czy korzystanie z Google Pay jest płatne? Posiadacze kart mogą bezpłatnie korzystać z aplikacji Google Pay i dokonywać płatności za jej pomocą.
10. Czy możliwe jest dodanie jednej karty do kilku urządzeń mobilnych? Oczywiście. Instalując aplikację Planet Mobile na różnych urządzeniach spełniających wymagania pod kątem obsługi płatności mobilnych, możesz w prosty sposób dodać tą samą kartę płatniczą do płatności mobilnych.
11. Czy możliwe jest dodanie wielu kart do jednego urządzenia mobilnego? Tak. Niemniej to czy dana karta może zostać dodana do płatności mobilnych określa Twój Bank.
12. Jakie są limity na transakcje za pomocą Google Pay? Limity dla płatności mobilnych są identyczne do tych, które zostały określone dla odpowiednika w postaci karty fizycznej.
13. Czy blokada transakcji zbliżeniowych na karcie plastikowej wpływa na transakcje kartą dodaną do Google Pay ? Nie. Blokada płatności zbliżeniowych wykonana bezpośrednio na karcie plastikowej nie skutkuje zablokowaniem możliwości realizacji odpowiednikiem karty w płatnościach mobilnych.
14. Czy do korzystania z Google Pay konieczne jest połączenie z Internetem? Połączenie z Internetem jest niezbędne w procesie dodawania karty do płatności mobilnych niemniej podczas realizacji płatności nie jest ono wymagane. Co jakiś czas Google Pay wymusi aktywne połączenie z Internetem przed dokonaniem płatności. Spowodowane jest to koniecznością odnowienia danych wykorzystywanych w procesie płatności.
15. Czy do karty mobilnej dodanej do płatności mobilnych jest taki sam PIN jak do karty plastikowej? Tak, w obu przypadkach obowiązuje ten sam PIN.
16. Czy będę widzieć transakcje zrobione Google Pay w historii transakcji? Po zalogowaniu do aplikacji Planet Mobile i wybierając interesującą Cię kartę wyświetlimy listę autoryzacji oraz historię transakcji realizowanych zarówno fizyczną kartą płatniczą jak również poprzez aplikację mobilną.
17. Jak zrezygnować z płatności mobilnych dla danej karty? Sposobów jest wiele. Możesz zrealizować taką dyspozycję kontaktując się z Contact Center. Jako alternatywne rozwiązanie sugerujemy skorzystać z opcji udostępnionych w portalu kartosfera.pl, w którym na bieżąco możesz przeglądać statusy tokenów wydanych dla kart w podziale na urządzenia mobilne. Możesz oczywiście zrobić to bezpośrednio w urządzeniu mobilnym wykorzystując opcje udostępnione w Planet Mobile lub skorzystać w tym celu z aplikacji Google Pay. Zwróć uwagę, że tą samą kartę możesz mieć dodaną do wielu urządzeń więc jeśli chcesz ją całkowicie usunąć z płatności mobilnych, czynności wymienione powyżej musisz wykonać dla każdego urządzenia oddzielnie. UWAGA, wymazując dane z telefonu za pomocą Menadżera Urządzeń Android spowodujesz usunięcie wszystkich mobilnych kart na danym urządzeniu.
18. Czy usunięcie karty z telefonu, skutkuje zastrzeżeniem karty plastikowej? Nie, usuwasz jedynie możliwość realizacji płatności mobilnych daną kartą na konkretnym urządzeniu.
19. Czy zamknięcie karty plastikowej wpływa na kartę dodaną do Google Pay? Tak, blokując kartę fizyczną blokujesz również możliwość realizacji płatności mobilnych tokenami wydanymi do danej karty (bez względu na urządzenie mobilne).
20. Co to jest token? Token jest wirtualnym odpowiednikiem karty plastikowej.
21 Co to jest karta domyślna? Karta domyślna w Google Pay, to karta która będzie wykorzystywana w procesie płatności bez odblokowania telefonu. Chcąc wskazać inną kartę jako domyślną skorzystaj z dedykowanej do tego celu funkcji w aplikacji Planet Mobile lub wprowadź zmianę bezpośrednio w Google Pay.
22. Jak dokonać płatności inną kartą niż domyślna? Aby dokonać płatności kartą inną niż domyślnie ustawiona, uruchom aplikację Google Pay i wybierz kartę, którą chcesz zapłacić (wejdź w szczegóły karty), a następnie zbliż telefon do terminala.
23. Co się stanie z moją kartą dodaną do Google Pay w przypadku aktywacji duplikatu lub odnowienia karty plastikowej? W momencie aktywowania duplikatu lub wznowionej karty dotychczas wydane tokeny zostaną unieważnione. Aby móc korzystać z płatności mobilnych wymagane będzie dodanie nowej (duplikatu/wznowionej) karty do Google Pay.
24. Co zrobić jeśli zgubię telefon? Zaloguj się do portalu kartosfera.pl i zawieś lub usuń tokeny wydane do kart na danym urządzeniu. Możesz również skontaktować się z Contact Center aby zawiesić lub usunąć tokeny wydane do kart na danym urządzeniu lub aby czasowo zablokować kartę płatniczą, do której tokeny zostały wydane.
25. Co się stanie, gdy zmienię lub zaktualizuję system operacyjny urządzenia? Aktualizacja systemu operacyjnego nie ma wpływu na działanie płatności mobilnych.
26. Co się stanie jeśli rozparuję urządzenie od konta w kartosfera.pl? Czy nadal będę mógł płacić telefonem? Tak. Rozparowanie lub usunięcie aplikacji Planet Mobile nie ma to wpływu na możliwość dokonywania transakcji kartami, które zostały wcześniej dodane do Google Pay. Nadal możesz dokonywać płatności telefonem dopóki w ustawieniach płatności NFC, w sekcji „Dotknij i zapłać” masz zaznaczoną opcję Google Pay.