Poręczenie
jest umową, przez którą Bank zobowiązuje się do wypłacenia wierzycielowi zleceniodawcy poręczenia określonej kwoty pieniężnej, w przypadku gdyby zleceniodawca poręczenia nie wypełnił świadczenia, do którego był zobowiązany.
Bank udziela jako zabezpieczenia:
- poręczenia bankowego zapłaty wadium
- poręczenia bankowego spłaty kredytu
Gwarancja bankowa
jest jednostronnym zobowiązaniem Gwaranta (Bank) do zapłacenia Beneficjentowi określonej w gwarancji kwoty w przypadku gdyby Zleceniodawca gwarancji nie wywiązał się ze swojego zobowiązania. Gwarant zobowiązuje się do wypłaty określonej kwoty na podstawie pisemnego żądania złożonego przez Beneficjenta wraz z innymi dokumentami w celu potwierdzenia, że Zleceniodawca nie spełnił wymagań określonych w umowie/kontrakcie, którego treść jest zgodna z warunkami gwarancji.
W ofercie Banku znajdują się następujące rodzaje gwarancji:
- gwarancja bankowa wadialna (przetargowa)
- gwarancja bankowa zwrotu zaliczki
- gwarancja bankowa należytego wykonania umowy
- gwarancja bankowa spłaty kredytu
- gwarancja bankowa terminowej zapłaty
- gwarancja bankowa zapłaty rat leasingowych
- gwarancja bankowa składana jako zabezpieczenie akcyzowe
- gwarancja bankowa zapłaty długu celnego – zobowiązanie gwaranta, składane jako zabezpieczenie generalne w operacjach celnych, innych niż procedura tranzytowa, dokonywanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- gwarancja bankowa zabezpieczająca wypłatę nagród osobom wypłacającym w ramach loterii
- gwarancja bankowa potwierdzająca posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego
- gwarancja bankowa - kaucja gwarancyjna zabezpieczająca kwoty podatku, lub zaległości podatkowych w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa
- gwarancja bankowa zwrotu zaliczki z PROW 2014 – 2020 oraz w zakresie mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej
Podstawą udzielenia gwarancji jest zawarcie umowy o udzielenie gwarancji.
- Bank może na podstawie wniosku Klienta otworzyć linię gwarancji bankowych, w ramach której Bank będzie wystawiać na podstawie odrębnych zleceń Klienta poszczególne gwarancje.
- Data ważności linii gwarancji bankowych wyznaczana jest na okres maksymalny do 24 miesięcy, w trakcie którego możliwe jest zawieranie transakcji w zakresie gwarancji bankowych na okres nie przekraczający 60 miesięcy od daty ich udzielenia, z zastrzeżeniem, że Zleceniodawca gwarancji podlega standardowemu monitoringowi oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej, której wynik może skutkować ograniczeniem powyższych okresów i/lub zmianą innych warunków umowy o linię gwarancji.
Dlaczego warto?

zwiększenie wiarygodności
zabezpieczenie spłaty części
lub całości zobowiązań na pewno wpłynie pozytywnie na wizerunek Firmy
lub całości zobowiązań na pewno wpłynie pozytywnie na wizerunek Firmy

indywidualne i elastyczne warunki
rodzaj stosowanych zabezpieczeń ustalany jest indywidualnie,
a wysokość udzielonej gwarancji poręczenia zależy od warunków transakcji pomiędzy zleceniodawcą
a beneficjentem gwarancji
a wysokość udzielonej gwarancji poręczenia zależy od warunków transakcji pomiędzy zleceniodawcą
a beneficjentem gwarancji

zaufanie
Bank jako instytucja zaufania publicznego jest gwarantem sprawnej realizacji transakcji
- dzięki gwarancji / poręczeniu nie musisz angażować środków własnych Firmy
- dzięki gwarancji / poręczeniu nie musisz angażować środków własnych Firmy

doradztwo
możliwość skorzystania
z fachowej obsługi,
doradztwa i pomocy
w Banku
z fachowej obsługi,
doradztwa i pomocy
w Banku
Gwarancje i poręczenia bankowe nie tylko zabezpieczą spłatę Państwa zobowiązań, ale i pozytywnie wpłyną na wizerunek Firmy.

Jak uzyskać gwarancję, poręczenie?
Wystarczy skontaktować się z najbliższą placówką Banku, gdzie pracownicy banku udzielą szczegółowych informacji i pomogą wybrać najlepsze rozwiązanie.
LISTA PLACÓWEK
Przydatne dokumenty
Twój Bank blisko Ciebie Znajdź placówkę lub bankomat

Zadzwoń pod numer
+4818 33 79 100