Zaloguj się

Korzystaj z bezpłatnych powiadomień Push
do bankowości elektronicznej eBankNet
- pobierz aplikację BSLMobile!

Klienci Banku mogą już korzystać z aplikacji mobilnej BSLMobile, która m.in. za pomocą powiadomień Push,
umożliwia autoryzację w bankowości internetowej eBankNet.
Aplikacja mobilna BSLMobile umożlwia szybki dostęp do rachunków bankowych i korzystanie z usług bankowych, a także służy do autoryzacji użytkownika oraz operacji w ramach silnego uwierzytelnienia w bankowości internetowej eBankNet.
Zyski z konta standardKonto

Nowa, alternatywna metoda autoryzacji operacji w stosunku do SMS-a z hasłem, czy kodów jednorazowych z kart zdrapek.

Oznacza to, że Klienci mogą już autoryzować transakcje i uwierzytelniać się (w ramach silnego uwierzytelnienia) podczas logowania w bankowości internetowej eBankNet, za pomocą komunikatów push.

Warunkiem otrzymania  powiadomień push jest posiadanie aplikacji BSLMobile oraz dostęp do Internetu. Powiadomienia push są wysyłane na telefon użytkownika i w prosty oraz wygodny sposób umożliwiają dokonywanie autoryzacji w bankowości internetowej eBankNet.

Dlaczego warto?


Pojawienie się na rynku nowych rodzajów usług płatniczych oraz gwałtowny wzrost płatności elektronicznych również tych realizowanych za pomocą urządzeń przenośnych, wymusiły na ustawodawcy unijnym potrzebę uregulowania rynku usług płatności detalicznych, co określa Dyrektywa PSD2. Rozwiązania przewidziane w projekcie zmian ustawy o usługach płatniczych gwarantują konsumentowi większą ochronę niż ma to miejsce w obecnych przepisach.

Dyrektywa PSD2 wprowadziła m.in. obowiązek silnego uwierzytelniania

czyli dwuetapowej weryfikacji tożsamości ( SCA, ang. Strong Customer Authentication)  , w  przypadku, gdy klient:
  • uzyskuje dostęp do swojego rachunku płatniczego w  trybie online,
  • inicjuje elektroniczną transakcję płatniczą,
  • przeprowadza czynność za pomocą kanału zdalnego, która może wiązać się z ryzykiem oszustwa płatniczego lub innych nadużyć.
Zyski z konta standardKonto
Wraz z rozwojem rynku elektronicznych płatności, pojawiła się więc potrzeba lepszego zabezpieczania kont bankowych oraz transakcji internetowych. Celem jest zminimalizowanie takich zagrożeń, jak np. kradzież środków albo danych płatnika.
 

Silne uwierzytelnienie polega na użyciu co najmniej dwóch z trzech elementów:

  • wiedza o czymś, o czym wie wyłącznie klient (np. login  hasło),
  • posiadanie czegoś, co posiada wyłącznie klient (np. kod SMS, aplikacja mobilna do powiadomień)
  • cechy charakterystyczne klienta (np. biometria).


Każda z tych metod jest od siebie niezależna, co zwiększa jej skuteczność.

Aplikacja mobilna BSLMobile

Dostosowując się do nowych obowiązków w zakresie silnego uwierzytelnienia, Bank udostępnił bezpłatną metodę autoryzacji przy wykorzystaniu aplikacji BSLMobile.
Udostępniona metoda autoryzacji jest sposobem potwierdzania użytkownika i operacji dokonywanych w systemie bankowości internetowej eBankNet. Logowanie, przelewy lub inne operacje zatwierdzane są w aplikacji mobilnej po otrzymaniu na telefon komunikatu autoryzacyjnego zawierającego unikalne dane weryfikacyjne. Rozwiązanie to jest bardzo wygodne i dodatkowo zapewnia dostęp do darmowych powiadomień push. Obecnie, żeby zainicjować transakcję albo sprawdzić stan konta w bankowości internetowej, wystarczy wpisać login i hasło.

 
Od 14.09.2019r. zgodnie z wymogami Dyrektywy PSD2, trzeba też będzie dodatkowo uwierzytelnić się podczas logowania i przeprowadzania operacji w bankowości internetowej poprzez kod SMS wysłany na telefon lub akceptacji powiadomienia Push. Należy pamiętać, jak informowaliśmy wcześniej, że od tej daty nie będą działały kody z kart zdrapek, gdyż nie spełniają wymogów silnego uwierzytelnienia.

W związku z powyższym zachęcamy klientów bankowości elektronicznej eBankNet do pobrania aplikacji i zmiany sposobu autoryzacji przelewów i operacji wykonywanych na koncie, na powiadomienia push.

Parowanie aplikacji mobilnej - krok po kroku

 
 

1. Zaloguj się do bankowości elektronicznej eBankNet.

 
 

2. Wybierz ikonkę "Mój Profil" i zakładkę "Mobilna autoryzacja".

 
 

3. Wybierz aktywację mobilnej autoryzacji przez SMS.

 
 

4. Podaj otrzymany SMS-em kod (8-znakowy) w celu potwierdzenia chęci dodania nowego urządzenia mobilnego do autoryzacji.

 
 

5. Na telefon komórkowy zostanie wysłany kolejny
SMS z kodem parującym (13-znakowy numer poprzedzony literami (BS).

 
 

6. Pobierz aplikację BSLMobile na telefon
(o ile wcześniej jej nie pobrałeś) ze sklepu Google Play lub
App Store, w zależności od systemu operacyjnego telefonu.



 
 

7. Po zainstalowaniu aplikacji BSLMobile
wpisz kod parujący (13-cyfrowy).

 
 

8. Podaj swój login do bankowości
elektronicznej.

 
 

9. Ustal swój indywidualny kod PIN
(min. 6 cyfr) służący do logowania się do aplikacji mobilnej BSL Mobile.

 
 

10. Wpisz ponownie ustalony
swój kod PIN.

 
 

11. Jeżeli Twój telefon wyposażony jest w biometrię
w formie czytnika linii papilarnych - to możesz wówczas ustawić,
aby w ten sposób logować się do aplikacji BSLMobile w tej formie.

 
 

12. W ostatnim kroku podaj nazwę tworzonego
profilu
, który ułatwi Ci jego identyfikowanie, np. imię i nazwisko.

 
 

13. Możesz już korzystać z nowej formy
autoryzacji w aplikacji BSL Mobile.

 
 

Informacje dodatkowe:
Po pięciu błędnych logowaniach aplikacja mobilna BSL Mobile zostanie zablokowana.
Należy w takim przypadku w bankowości elektronicznej eBankNet usunąć urządzenie: zakładka "Mój Profil" – "Mobilna Autoryzacja" - symbol "X" przy urządzeniu. Następnie ponownie przeprowadzić proces parowania urządzenia.

Co zrobić jeżeli jesteś użytkownikiem bankowości elektronicznej pod dwoma lub większą ilością loginów ?

 
Aplikację BSLMobile da się powiązać z wieloma loginami. Należy utworzyć nowy profil dla każdego z nich.
 
  • Aby utworzyć nowy profil trzeba być wylogowanym z aktualnego profilu.
  • Następnie rozwinąć zakładkę u góry "Ustawienia ogólne" i poprzez opcję "Dodaj nowy profil" rozpocząć opcję parowania nowego loginu, postępując tak jak przy parowaniu pierwszego loginu.



 

Twój Bank blisko Ciebie Znajdź placówkę lub bankomat

Zadzwoń pod numer

+4818 33 79 100

lub wyszukaj
placówkę na liście