Nowa, alternatywna metoda autoryzacji operacji w stosunku do SMS-a z hasłem, czy kodów jednorazowych z kart zdrapek.
Warunkiem otrzymania powiadomień push jest posiadanie aplikacji BSLMobile oraz dostęp do Internetu. Powiadomienia push są wysyłane na telefon użytkownika i w prosty oraz wygodny sposób umożliwiają dokonywanie autoryzacji w bankowości internetowej eBankNet.
Dlaczego warto?
Dyrektywa PSD2 wprowadziła m.in. obowiązek silnego uwierzytelniania
- uzyskuje dostęp do swojego rachunku płatniczego w trybie online,
- inicjuje elektroniczną transakcję płatniczą,
- przeprowadza czynność za pomocą kanału zdalnego, która może wiązać się z ryzykiem oszustwa płatniczego lub innych nadużyć.
Wraz z rozwojem rynku elektronicznych płatności, pojawiła się więc potrzeba lepszego zabezpieczania kont bankowych oraz transakcji internetowych. Celem jest zminimalizowanie takich zagrożeń, jak np. kradzież środków albo danych płatnika.
Silne uwierzytelnienie polega na użyciu co najmniej dwóch z trzech elementów:
- wiedza o czymś, o czym wie wyłącznie klient (np. login hasło),
- posiadanie czegoś, co posiada wyłącznie klient (np. kod SMS, aplikacja mobilna do powiadomień)
- cechy charakterystyczne klienta (np. biometria).
Każda z tych metod jest od siebie niezależna, co zwiększa jej skuteczność.
Aplikacja mobilna BSLMobile
W związku z powyższym zachęcamy klientów bankowości elektronicznej eBankNet do pobrania aplikacji i zmiany sposobu autoryzacji przelewów i operacji wykonywanych na koncie, na powiadomienia push.
Parowanie aplikacji mobilnej - krok po kroku
1. Zaloguj się do bankowości elektronicznej eBankNet.
2. Wybierz ikonkę "Mój Profil" i zakładkę "Mobilna autoryzacja".
3. Wybierz aktywację mobilnej autoryzacji przez SMS.
4. Podaj otrzymany SMS-em kod (8-znakowy) w celu potwierdzenia chęci dodania nowego urządzenia mobilnego do autoryzacji.
5. Na telefon komórkowy zostanie wysłany kolejny
SMS z kodem parującym (13-znakowy numer poprzedzony literami (BS).
6. Pobierz aplikację BSLMobile na telefon
(o ile wcześniej jej nie pobrałeś) ze sklepu Google Play lub
App Store, w zależności od systemu operacyjnego telefonu.
7. Po zainstalowaniu aplikacji BSLMobile
wpisz kod parujący (13-cyfrowy).
8. Podaj swój login do bankowości
elektronicznej.
9. Ustal swój indywidualny kod PIN
(min. 6 cyfr) służący do logowania się do aplikacji mobilnej BSL Mobile.
10. Wpisz ponownie ustalony
swój kod PIN.
11. Jeżeli Twój telefon wyposażony jest w biometrię
w formie czytnika linii papilarnych - to możesz wówczas ustawić,
aby w ten sposób logować się do aplikacji BSLMobile w tej formie.
12. W ostatnim kroku podaj nazwę tworzonego
profilu, który ułatwi Ci jego identyfikowanie, np. imię i nazwisko.
13. Możesz już korzystać z nowej formy
autoryzacji w aplikacji BSL Mobile.
Informacje dodatkowe:
Po pięciu błędnych logowaniach aplikacja mobilna BSL Mobile zostanie zablokowana.
Należy w takim przypadku w bankowości elektronicznej eBankNet usunąć urządzenie: zakładka "Mój Profil" – "Mobilna Autoryzacja" - symbol "X" przy urządzeniu. Następnie ponownie przeprowadzić proces parowania urządzenia.
Co zrobić jeżeli jesteś użytkownikiem bankowości elektronicznej pod dwoma lub większą ilością loginów ?
Aplikację BSLMobile da się powiązać z wieloma loginami. Należy utworzyć nowy profil dla każdego z nich.
|