Zaloguj się

Podróżowanie stało się jeszcze prostsze i wygodniejsze dzięki możliwości dokonywania płatności kartą także za granicą. Coraz więcej miejsc akceptuje płatności bezgotówkowe, co eliminuje konieczność noszenia dużej ilości gotówki podczas podróży. Jednak w niektórych sytuacjach pojawiają sie problemy przy płatnościach kartą. Zobacz jak się przed nimi uchronić.

 

Wybierasz się w podróż zagraniczną? 


Pamiętaj koniecznie o zabraniu ze sobą karty płatniczej. Jeśli używasz tej w telefonie lub zegarku, weź również kartę plastikową. 
 
  • Alternatywny środek płatniczy
Wybierając się w podróż należy zabrać ze sobą co najmniej dwie karty płatnicze najlepiej jedną z logo VISA, a drugą MasterCard. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w gotówkę w lokalnej walucie ponieważ, nie w każdym miejscu można dokonać płatności kartą i nie wszystkie karty płatnicze mogą być w danym kraju akceptowane. W niektórych rejonach świata mogą występować problemy z realizacją płatności przy użyciu cyfrowych portfeli, takich jak Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Swatch Pay, itp. 
 
  • Aktualizacja danych kontaktowych
Aktualne dane kontaktowe w banku, a zwłaszcza numer telefonu są szczególnie ważne w przypadku kiedy transakcja zostanie wytypowana jako potencjalnie fraudowa. Pracownik banku ma wtedy możliwość szybkiego kontaktu z Klientem i automatycznie rozwiązuje problem z dalszymi płatnościami. 
 
  • Transakcje przy użyciu cyfrowych portfeli
Obecnie najwięcej transakcji oszukańczych jest dokonywanych za pomocą stokenizowanych (zwirtualizowanych) kart. Z uwagi o dbałość o bezpieczeństwo, transakcje cyfrowymi portfelami w szczególności w krajach spoza EOG podlegają stałemu monitorowaniu i w przypadku zakwalifikowania płatności do grupy podejrzanych może dojść do odrzucania transakcji i blokowania tokena. 
Dodatkowo w niektórych rejonach świata mogą występować problemy z akceptacją tego rodzaju płatności, a w przypadku awarii systemu lub utraty połączenia internetowego, dostęp do środków jest niemożliwy.

Dlatego rekomendujemy, aby płatności poza granicami Polski w terminalach pos i bankomatach wykonywać przy użyciu plastiku karty. W przypadku kiedy transakcja przy użyciu funkcji zbliżeniowej zostanie odrzucona należy ją ponowić wkładając kartę do terminala/ bankomatu i zatwierdzić kodem PIN. Nie wszędzie terminale płatnicze mają funkcję płatności zbliżeniowych (ang. contactless).
 
 
  • Poinformowanie Banku o planowanej podroży
Przed wyjazdem zagranicznym, zwłaszcza jeśli wybierasz się w egzotyczny rejon, skontaktuj się z infolinią lub placówką naszego banku i zgłoś nam miejsce Twojej podróży. W ten sposób zapobiegniesz automatycznej blokadzie karty przez system, który chroni przed transakcjami fraudowymi. 

Pamiętaj! 
W przypadku jakichkolwiek problemów z dokonaniem płatności kartą masz możliwość uzyskania pomocy na Infolinii, czynnej 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, tel.: +48 86 215 50 00.

Ofertę kart płatniczych naszego banku znajdziesz TUTAJ