Podróżowanie stało się jeszcze prostsze i wygodniejsze dzięki możliwości dokonywania płatności kartą także za granicą. Coraz więcej miejsc akceptuje płatności bezgotówkowe, co eliminuje konieczność noszenia dużej ilości gotówki podczas podróży. Jednak w niektórych sytuacjach pojawiają sie problemy przy płatnościach kartą. Zobacz jak się przed nimi uchronić.
Wybierasz się w podróż zagraniczną?
Pamiętaj koniecznie o zabraniu ze sobą karty płatniczej. Jeśli używasz tej w telefonie lub zegarku, weź również kartę plastikową.
-
Alternatywny środek płatniczy
-
Aktualizacja danych kontaktowych
-
Transakcje przy użyciu cyfrowych portfeli
Dodatkowo w niektórych rejonach świata mogą występować problemy z akceptacją tego rodzaju płatności, a w przypadku awarii systemu lub utraty połączenia internetowego, dostęp do środków jest niemożliwy.
Dlatego rekomendujemy, aby płatności poza granicami Polski w terminalach pos i bankomatach wykonywać przy użyciu plastiku karty. W przypadku kiedy transakcja przy użyciu funkcji zbliżeniowej zostanie odrzucona należy ją ponowić wkładając kartę do terminala/ bankomatu i zatwierdzić kodem PIN. Nie wszędzie terminale płatnicze mają funkcję płatności zbliżeniowych (ang. contactless).
-
Poinformowanie Banku o planowanej podroży
Pamiętaj!
W przypadku jakichkolwiek problemów z dokonaniem płatności kartą masz możliwość uzyskania pomocy na Infolinii, czynnej 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, tel.: +48 86 215 50 00.Ofertę kart płatniczych naszego banku znajdziesz TUTAJ