Zaloguj się

Portfel cyfrowy nie zajmuje miejsca w kieszeni, nie możemy go zgubić! Dzięki temu unikniemy wielu kłopotów w przypadku kradzieży. Zobacz w jaki sposób możesz z niego korzystać.

Cyfrowy portfel to połączenie tradycyjnej metody płatności i nowoczesnej technologii. Dzięki niemu możemy przechowywać informacje o naszych kartach płatniczych w formie cyfrowej, a następnie korzystać z nich w wygodny sposób. Wszystko to za sprawą aplikacji zainstalowanej na naszym smartfonie lub zegarku, które posiadają technologię NFC.

Telefon i zegarek, które dawniej służyły głównie jako narzędzia do komunikacji lub wskazywały nam godzinę, teraz stają się naszymi cyfrowymi portfelami. Dzięki nim możemy dokonywać płatności mobilnych wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe. To niesamowicie wygodne rozwiązanie, które oszczędza czas i ułatwia życie.

Aby zacząć korzystać z cyfrowego portfela, wystarczy zainstalować dedykowaną aplikację na naszym urządzeniu i dodać do niej wybraną kartę płatniczą. Co istotne, cyfrowe portfele pozwalają stokenizować wiele kart. Tokenizacja to proces zarejestrowania karty płatniczej w portfelu cyfrowym, gdzie karta przyjmuje postać tokenu, czyli wirtualnego numeru. Dzięki temu procesowi nasze dane są zabezpieczone, a ryzyko kradzieży lub nieautoryzowanych transakcji zostaje zminimalizowane. 

Jeżeli oszuści ukradną tokeny, nie będą mogli powiązać ich z żadnymi cennymi informacjami, ponieważ są one bezpiecznie przechowywane na oddzielnym serwerze. Skradzione tokeny są bezużyteczne dla każdego oszusta.


Poznaj trzy powody, dla których warto płacić telefonem lub zegarkiem:

  • Wygoda - nie każdy klient chce nosić przy sobie gotówkę, ale większość będzie miała przy sobie zegarek czy telefon. Szukanie portfela na dnie torby zawsze nas irytuje.
  • Szybkość - nikt nie lubi czekać na realizację długotrwałej transakcji. Płatność mobilna trwa zwykle kilka sekund.
  • Bezpieczeństwo - dane karty są wprowadzone do portfela wirtualnego poprzez zapisanie ich numeru, daty ważności oraz kodu zabezpieczającego, a następnie zaszyfrowane. Wrażliwe dane są zastąpione tokenem, który jeśli wpadnie w niepowołane ręce, nic z nim nie zrobi. 


Jak wygląda proces tokenizacji karty? 


Tokenizacja/Wirtualizacja karty płatniczej to dwuetapowy proces składający się z dodania i aktywacji karty do cyfrowego portfela (Apple Pay, Fitbit Pay i Garmin Pay, Google Pay, Xiaomi Pay)  przy użyciu dedykowanej aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym.  

Dodanie karty do cyfrowego portfela następuje poprzez: 
  • wpisanie w Cyfrowym portfelu danych karty, takich jak: numer karty, data ważności karty oraz kodu CVV2/ CVC2 lub  
  • wykonanie zdjęcia karty w Aplikacji i podanie jej kodu CVV2/ CVC  
Po poprawnym dodaniu do cyfrowego portfela zostaje utworzona karta zwirtualizowana, oddzielna dla każdej zarejestrowanej karty,  

 

Aktywacja zwirtualizowanej karty następuje poprzez: 

 
  • kod SMS; na numer telefonu komórkowego, wskazany w Banku, użytkownik karty otrzymuje jednorazowy kod weryfikacyjny, którym potwierdza aktywację usługi w odpowiednim miejscu w aplikacji;  
Treść smsa który otrzymuje Klient:  
WAZNE! Dodajesz kartę do cyfrowego portfela $(nazwa porfela). Kod do aktywacji usługi na Twoim telefonie to ${SmsCode}. UWAGA! Nie przekazuj nikomu tego kodu. 
 
  • poprzez kontakt z Infolinią Banku. 
     
 

Jak przeprowadzane są transakcje stokenizowana kartą? 


Karta zwirtualizowana umożliwia dokonywanie bezgotówkowych i gotówkowych transakcji w każdym punkcie akceptującym płatności zbliżeniowe, a jej użytkownik może dokonać jej włączenia  i wyłączenia oraz usunięcia w Cyfrowym portfelu, Portalu kartowym lub poprzez Infolinię Banku. 

Numer karty, kod PIN karty, termin ważności karty i limity transakcyjne w przypadku Karty zwirtualizowanej są takie same jak w przypadku karty. 

Dokonanie transakcji i jej autoryzacja wymaga: 
1. odblokowania/ wzbudzenia ekranu Urządzenia mobilnego (kodem PIN, odciskiem palca, Face ID lub symbolem graficznym);  
2. włączenia anteny zbliżeniowej NFC; 
3. zbliżenia Urządzenia mobilnego do czytnika transakcji zbliżeniowych w terminalu POS; 
4. potwierdzenia każdej wykonywanej transakcji sposobem weryfikacji tożsamości, zgodnie z warunkami Dostawcy Aplikacji; 
5. w przypadku użycia Aplikacji mobilnej – wybrania metody płatności oraz potwierdzenie na Urządzeniu mobilnym zamiaru dokonania transakcji; 
6. w niektórych przypadkach, dla transakcji powyżej limitu transakcji bez konieczności potwierdzania kodem PIN oraz losowo wybranych transakcji, podania kodu PIN dla karty na terminalu POS.  
 
 
Bank Spółdzielczy w Limanowej umożliwia swoim Klientom wykonywanie płatności mobilnych za pośrednictwem różnych portfeli cyfrowych:
 

Google Pay


Aplikacja mobilna Google Pay to rodzaj elektronicznego portfela, do którego podpinamy nasze karty płatnicze. Aplikację należy zainstalować na telefonie lub innym urządzeniu mobilnym z system Android 4.4 (lub jego nowszą wersją) i aktywnym modułem NFC. Dzięki temu w każdej chwili będziemy w stanie szybko i wygodnie wykonać płatność po prostu zbliżając telefon do terminala, bez konieczności posiadania przy sobie fizycznej karty.
 WIĘCEJ



Apple Pay


Odpowiednikiem Google Pay dla osób korzystających z systemu iOS jest Apple Pay, aplikacja która umożliwia dokonywanie płatności zbliżeniowych użytkownikom iPhonów, iPadów, Apple Watchów i MacBooków. Do aplikacji możemy przypisać posiadane przez nas karty płatnicze, dzięki czemu szybko i sprawnie zapłacimy za zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych poprzez dowolne urządzenie mobilne pracujące na systemie od iOS, na którym zainstalowaliśmy Apple Pay. Transakcje dodatkowo potwierdzamy odciskiem palca, co w znacznym stopniu zwiększa bezpieczeństwo naszych pieniędzy i zmniejsza ryzyko nieautoryzowanych płatności.
 WIĘCEJ



GarminPay


Aplikacja Garmin Pay pozwala płacić za zakupy za pomocą smartwatcha. To doskonałe rozwiązanie dla osób aktywnych, które w ten sposób mogą zapłacić za zakupy, np. od razu po treningu. Do korzystania z Germin Pay potrzebujemy telefonu, ale tylko na początku. Najpierw instalujemy w naszym smartfonie aplikację Garmin Connect Mobile, która działa zarówno na systemie Android, jak i iOS. Następnie parujemy nasz zegarek z aplikacją. Teraz wystarczy tylko dodać do aplikacji nasze karty oraz utworzyć 4-cyforwy PIN, który, będziemy aktywowali płatności.
  WIĘCEJ



FitBitPay


Fitbit Pay to drugi na polskim rynku (po Garmin Pay) system płatności mobilnych adresowany przede wszystkim do osób aktywnych. Z płatności Fitbit Pay można korzystać na urządzeniach: Fitbit Versa 2, Fitbit Versa 2 Special Edition, Fitbit Charge 3 Special Edition, Fitbit Ionic. Każda transakcja potwierdzona jest biometrycznie, tzn. poprzez wyczucie tętna na nadgarstku użytkownika zegarka. Zakładając zegarek na rękę musisz wpisać na urządzeniu kod do portfela Fitbit Pay przy pierwszym skorzystaniu z płatności po założeniu zegarka na rękę. Aktywuje on tym samym portfel Fitbit Pay. Portfel na urządzeniu jest odblokowany przez 24 godziny pod warunkiem, że zegarek jest cały czas na ręce. Jeśli zdejmiesz zegarek z ręki tętno nie będzie wykrywane i portfel się blokuje. Wtedy po ponownym założeniu zegarka na rękę trzeba ponownie wpisać kod.
 WIĘCEJ

 

Xiaomi Pay

 
Xiaomi Pay to usługa transakcji zbliżeniowych, opracowana z myślą o osobach będących w ciągłym ruchu. Niezależnie od tego, czy chcesz wypić filiżankę kawy po porannym biegu, czy przekąsić coś podczas wycieczki rowerowej, Xiaomi Pay umożliwia szybkie i proste zakupy wyłącznie przy użyciu opaski lub zegarka. Mobilne płatności zbliżeniowe przy użyciu opaski Xiaomi, możliwe są po dodaniu karty płatniczej do cyfrowego portfela. Dzięki temu możesz korzystać z tych samych kart płatniczych, których używasz na co dzień. Usługa Xiaomi Pay działa z wieloma rodzajami kart kredytowych i debetowych Mastercard®. Wystarczy dodać je do wirtualnego portfela w opasce Xiaomi, aby można było korzystać z zachęt i nagród zapewnianych w związku z korzystaniem z karty.
 WIĘCEJ