Zaloguj się

W Bazylice pod wezwaniem Matki Boskiej Bolesnej w Limanowej, po raz dziewiętnasty odbyły się Letnie Koncerty Muzyki Organowej i Kameralnej. Organizatorem festiwalu, który swoim patronatem objął Proboszcz Parafii MB Bolesnej w Limanowej ks. prałat dr Wiesław Piotrowski oraz Burmistrz Miasta Limanowa Władysław Bieda, był Limanowski Dom Kultury. Sponsorem po raz kolejny został Bank Spółdzielczy w Limanowej.

W wakacyjne miesiące Limanowski Dom Kultury tradycyjnie zaprosił miłośników muzyki klasycznej do Bazyliki Matki Boskiej Bolesnej na Letnie Koncerty Muzyki Organowej i Kameralnej. Podobnie jak w roku ubiegłym w dwa piątkowe wieczory gościliśmy wybitnych artystów prezentujących niezwykle różnorodny repertuar.

W piątek 15 lipca o godzinie 18:30 Limanowski Dom Kultury zaprosił na pierwszy z dwóch koncertów w ramach XIX Letnich Koncertów Muzyki Organowej i Kameralnej. W Limanowskiej Bazylice wystąpią Jadwiga Postrożna, z pochodzenia limanowianka, aktualnie solistka Opery Wrocławskiej. Wykonała ona z towarzyszeniem organowym Katarzyny Neugebauer-Jastrzębskiej szereg pieśni napisanych do biblijnego tekstu Ave Maria, który od wieków nieprzerwanie inspiruje kompozytorów na całym świecie oraz duet dudziarza Lindsaya Davidson i harfistki Ireny Czubek – Davidson. Duet zaprezentował muzykę szkocką i celtycką.

 

Kolejnym koncertem, który odbył się w ramach wydarzenia był koncert "W drodze na Świętą Górę. Pieśni pątników do Mateczki Najjaśniejszej idących". Odbył się 26 sierpnia, a limanowską bazylikę wypełniły dźwięki utworów powstałych z myślą o pątnikach pielgrzymujących do sanktuariów maryjnych. Troje wybitnych artystów – śpiewająca sopranem Katarzyna Wiwer, harfistka Irena Czubek-Davidson oraz multiinstrumentalista Aleksander Tomczyk – wprowadzili słuchaczy w wyjątkową atmosferę historycznych pieśni zaczerpniętych ze słynnej średniowiecznej Czerwonej Księgi (Llibre Vermell) przechowywanej w katalońskim klasztorze Montserrat, utworów Hildegardy z  Bingen, a nawet pieśni tradycyjnych, w tym również polskich, zarówno w  brzmieniu oryginalnym, jak i w opracowaniach kompozytorów XX-wiecznych.