Zaloguj się

Przedsiębiorcy, którzy otrzymali subwencję finansową z Tarczy Finansowej PFR 1.0, zobowiązani są do jej rozliczenia.

Proces umorzeń inicjowany jest indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy. Zgodnie z założeniami Programu Tarcza Finansowa 1.0. otrzymana subwencja finansowa po spełnieniu określonych warunków będzie mogła zostać umorzona maksymalnie do 75%, a w przypadku wybranych działalności PKD (54 działalności wskazane w ramach Tarczy 2.0) nawet do 100%.


Umorzenie subwencji


Warunki, jakie musi spełnić Beneficjent do wyliczenia kwoty umorzenia:
  • Utrzymanie działalności gospodarczej.
  • W każdym czasie przez okres 12 miesięcy od dnia przyznania subwencji finansowej działalność nie może być w stanie - zawieszenia, otwarcia likwidacji przedsiębiorcy, otwarcia postępowania upadłościowego/ restrukturyzacyjnego.
  • Utrzymanie średniej liczby pracowników zgodnie z warunkami programowymi;
  • Oświadczenie o wysokości straty na sprzedaży (dotyczy tylko MŚP).
  • Wykonywanie działalności gospodarczej w ramach jednego z kodów PKD uprawniających do 100% umorzenia (weryfikacja na dzień 31 grudnia 2019 r. w oparciu o kody PKD ujawnione w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego), odpowiedni spadek przychodu (co najmniej 30% w okresie IV kwartał 2020 r. lub II-IV kwartał 2020 r. do analogicznego okresu w 2019r.) oraz inne wymagane oświadczenia.

Cały proces umarzania subwencji odbywa się w bankowości elektronicznej firmy, gdzie przedsiębiorcy mogą m.in.
  • zapoznać się z kwotą umorzenia zaproponowana przez PFR,
  • wypełnić, podpisać i wysłać do PFR formularz z wnioskiem o umorzenie,
  • pobrać decyzję PFR oraz harmonogram spłat nieumorzonej kwoty subwencji,
  • na bieżąco śledzić postęp spłat rat nieumorzonej kwoty subwencji.
 


Zobacz jak wypełnić i złożyć wniosek umorzeniowy w ramach Tarczy Finansowej 1.0

 

   ROZLICZENIE SUBWENCJI PFR WNIOSEK O UMORZENIE TARCZA 1.0 DLA MIKROFIRM
 

   ROZLICZENIE SUBWENCJI PFR WNIOSEK O UMORZENIE TARCZA 1.0 DLA MŚP
 



Decyzja udzielenia umorzenia subwencji


Wraz z decyzją PFR dotyczącą kwoty umorzenia, Klientowi zostanie udostępniony w bankowości elektronicznej harmonogram, który jest dokumentem wiążącym i Beneficjent jest zobowiązany do regulowania spłaty rat zgodnie z harmonogramem również w przypadku, gdy składa wniosek reklamacyjny. Harmonogram udostępniony w bankowości elektronicznej zawiera wysokość i terminy spłat rat, które należy dokonywać na podany w harmonogramie rachunek bankowy.


Zobacz jak sprawdzić decyzję oraz harmonogram spłaty nieumorzonej części otrzymanej subwencji w bankowości elektronicznej.
 
      Pobierz plik pdf INSTRUKCJA

Jeśli Klient nie chce samodzielnie dokonywać spłat rat, może złożyć w placówce Banku zlecenie stałe, ale musi pamiętać o tym by w terminie wskazanym w zleceniu spłaty posiadać na koncie odpowiednie środki.

Kwota subwencji finansowej, która podlega zwrotowi, spłacana jest w równych 24 miesięcznych ratach (różnica zaokrągleń dodawana jest do ostatniej raty) z terminem spłaty ustalonym na 25 dzień każdego miesiąca, przy czym jeśli podany dzień spłaty raty jest dniem wolnym od pracy dniem spłaty jest pierwszy dzień roboczy przypadający po tej dacie (dzień roboczy liczony od poniedziałku do piątku).

Klient, który chce dokonać wcześniejszej częściowej lub całkowitej spłaty Subwencji Finansowej, musi w tym zakresie złożyć stosowną dyspozycję w placówce Banku i przesłać środki lub upoważnić Bank do pobrania całkowitej spłaty/nadpłaty.
 
Wzór dyspozycji wcześniejszej spłaty Subwencji Finansowej

Deklaracja chęci wcześniejszej spłaty Subwencji Finansowej powinna zostać złożona w terminie nie krótszym niż miesiąc przed planowaną datą nadpłaty.
 
WAŻNE!
  • W przypadku braku złożenia dyspozycji nadpłaty, nadpłacone środki pozostają na rachunku spłaty i nie powodują zmiany harmonogramu spłat. Nadpłacone środki zostaną zaliczone na poczet spłaty kolejnych rat wynikających z harmonogramu spłat, zgodnie z terminem ich wymagalności.
  • W przypadku opóźnienia w spłacie rat naliczona są odsetki ustawowe.
 

Szczegóły na temat umorzeń dostępne są w zaktualizowanym Regulaminie PFR Tarczy Finansowej PFR 1.0 obowiązującym od 28 kwietnia 2021 r.

Zobacz  Regulamin

Zachęcamy także do zapoznania się z Poradnikiem dla Beneficjentów subwencji finansowej, w którym opisane zostały czynności jakie należy wykonać do rozliczenia subwencji z PFR za pośrednictwem Banku, przez którego został przekazany wniosek o subwencję do Funduszu.
 
Zobacz  Poradnik dla Beneficjentów

Zobacz    Pytania i odpowiedzi dotyczące procesu umorzeń

Zobacz    Prezentacja - Rozliczanie i umarzanie subwencji dla MIKROFIRM

Zobacz    Prezentacja - Rozliczanie i umarzanie subwencji dla MŚP
 
Więcej na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju  Tarcza Finansowa 1.0
 
Przeczytaj także Tarcza Finansowa PFR dla mikro, małych i średnich firm