Kradzież lub zgubienie karty płatniczej – najczęściej oznacza poważne kłopoty. W najlepszym wypadku stracimy na jakiś czas dostęp do konta, w najgorszym – utracimy wszystkie oszczędności. Najlepszą metodą, aby uchronić się przed negatywnymi skutkami utraty karty, jest jej niezwłoczne zastrzeżenie.
Kiedy utracisz kartę- zgubisz ją lub karta zostanie skradziona, fakt ten należy niezwłocznie zgłosić w celu jej zastrzeżenia. Od tego momentu Bank ponosi odpowiedzialność finansową za transakcje dokonane przy jej użyciu z wyjątkiem transakcji dokonanych przez Posiadacza karty lub gdy doszło do nich z jego winy umyślnej.
Jak zastrzec kartę?
W przypadku kradzieży lub zgubienia karty Klient powinien dokonać natychmiastowego jej zastrzeżenia. Można to zrobić na kilka sposobów:
-
telefonicznie - pod numerem (86) 215 50 00 lub 801 321 456 – czynny całą dobę.
-
za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart - pod numerem (+48) 828 828 828, gdzie system wykorzystuje technologię rozpoznawania mowy tzw. portal głosowy, który przekierowuje posiadacza karty do właściwej infolinii wydawcy w celu zastrzeżenia karty
-
osobiście - w dowolnej placówce Banku Spółdzielczego w Limanowej lub innego zrzeszonego z Bankiem BPS, wydającego kartę VISA lub w innym banku uczestniczącym w systemie VISA,
-
za pośrednictwem portalu kartowego - kartoSFERA
Telefoniczne zgłoszenie utraty karty należy potwierdzić pisemnie w jednostce Banku, która wydała kartę, w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia.
W miejsce karty utraconej i zastrzeżonej Bank, na wniosek Posiadacza karty, wydaje kartę z nowym numerem, okresem ważności i numerem PIN.
Zasady bezpieczeństwa:
Bankowość internetowa
Bankowość telefoniczna
Bezpieczne zakupy przez Internet
Bankowość telefoniczna
Bezpieczne zakupy przez Internet