Zaloguj się

Bank Spółdzielczy w Limanowej przestrzega przed oszustami wyłudzającymi pieniądze tzw. „metodą na wnuczka” czy „na policjanta”. Ofiarami oszustwa padają zazwyczaj osoby starsze, którym człowiek podający się za policjanta lub członka rodziny poleca wypłacić oszczędności z banku. Przestępcom chodzi o to, aby skłonić ofiarę do przekazania lub wysłania pieniędzy nieznajomemu.

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS we współpracy ze Związkiem Banków Polskich przygotowały  Poradnik pt.: "Bezpieczne finanse seniora, czyli jak nie paść ofiarą oszustwa metodą "na wnuczka" czy "na policjanta".  Folder ma charakter edukacyjny i przeznaczony jest dla Klientów Banku. Opisuje metody stosowane przez oszustów chcących wyłudzić środki finansowe czy kosztowności od potencjalnych ofiar, którymi są w przeważającej części ludzie starsi. Poradnik podpowiada na co senior powinien zwrócić uwagę przy rozmowie z rzekomym wnukiem bądź policjantem i jak reagować kiedy znajdzie się w takiej sytuacji.

„Nasz Bank stara się przeciwdziałać procederowi wyłudzeń. Współpracujemy aktywnie z policją. Informacje o zagrożeniach na bieżąco przekazywane są do naszych pracowników, którzy są przygotowani do rozpoznawania i zapobiegania takim wyłudzeniom. Generalnie, bank nie może odmówić klientowi wypłaty lub dokonania przelewu własnych środków. Jednak, gdy zdarza się transakcja budząca wątpliwość, bez naruszenia dyspozycji klienta, informujemy, że zdarzają się różne rodzaje oszustw. Przestrzegamy, aby w żadnym wypadku nie przekazywać pieniędzy nieznajomemu ani nie robić przelewu na jego konto – mówi Zofia Szewczyk, Dyrektor Handlowy Banku Spółdzielczego w Limanowej.

PAMIĘTAJ!

1. Bądź ostrożny w kontakcie z nieznajomym.

2. Nigdy nie przekazuj pieniędzy osobom, których nie znasz. Nie ufaj osobom, które telefonicznie podają się za krewnych lub ich przyjaciół.

3. Policja nigdy nie prosi telefonicznie o udział w działaniach operacyjnych.

4. Policja nigdy nie prosi o przekazywanie pieniędzy ani kosztowności nieznanym osobom.

5. Jeśli ktoś telefonicznie prosi nas o pieniądze, udział w akcji policyjnej bądź mamy jakiekolwiek wątpliwości, z kim rozmawiamy, należy skontaktować się z najbliższymi. Jeżeli nie ma takiej możliwości, a podejrzewamy, że ktoś próbuje nas oszukać, natychmiast trzeba się skontaktować z policją, dzwoniąc na 997 lub 112 – najlepiej z telefonu komórkowego, ewentualnie stacjonarnego po uprzednim upewnieniu się, że ostatnia rozmowa została rozłączona. To bardzo ważne!


Zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem pt.: "Bezpieczne finanse seniora, czyli jak nie paść ofiarą oszustwa metodą "na wnuczka" czy "na policjanta".


 
Poradnik powstał w oparciu o materiały Komendy Stołecznej Policji,  Związku Banków Polskich,  Centrum Prawa Bankowego  i Informacji oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

 

Pobierasz rentę, emeryturę a nie masz jeszcze konta? Lepszej okazji na jego założenie nie będzie.

Wygodne Konto za 1 zł dla emerytów i rencistów!


Konto przeznaczone jest dla Klientów nieposiadających rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, którzy otrzymują rentę lub emeryturę z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Wygodne Konto dla Klientów ZUS, to przede wszystkim sposób na podniesienie bezpieczeństwa swojego i swoich pieniędzy, a także dostępność świadczeń bez konieczności oczekiwania na listonosza. Założenie konta jest bezpłatne, nie ma też opłat za wydanie, obsługę, ani wznowienie karty do konta. Wypłacanie gotówki z bankomatów Grupy BPS i SGB (około 3,8 tys. bankomatów w kraju) również nic nie kosztuje.

W ramach opłaty 1 zł klient zyskuje szereg korzyści, takich jak:
  • 0 zł za otwarcie rachunku
  • 1 zł miesięcznie za prowadzenie rachunku
  • 0 zł za wydanie i wznowienie karty debetowej
  • 0 zł za użytkowanie karty debetowej
  • 0 zł za wypłaty gotówkowe w bankomatach sieci BPS i SGB
  • 0 zł za udostępnienie usług bankowości elektronicznej|
  • 0 zł za pakiet ubezpieczeniowy assistance - przez pierwsze 12 miesięcy ochrony ubezpieczeniowej; po upływie tego czasu koszt ubezpieczenia to tylko 60 gr miesięcznie w przypadku kontynuowania ochrony ubezpieczeniowej




W rachunku w ramach promocji „Wygodne Konto dla Klientów ZUS” klienci będą objęci pakietem ubezpieczeń Assistance, który obejmuje:
  • Pomoc medyczną na terenie RP (m.in. organizacja i pokrycie kosztów pomocy medycznej w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku, w tym wizyty lekarskiej),
  • Pomoc medyczna podczas podróży;
  • Pomoc w domu (interwencja specjalisty, mechanika RTV/AGD);
  • Pomoc podczas podróży samochodem (pomoc w związku z wypadkiem lub awaria samochodu).


Zapraszamy do placówek Banku Spółdzielczego w Limanowej.