Zaloguj się

Zamień portfel na telefon!

Aplikacja Planet Mobile umożliwia płatności w punktach handlowo usługowych za towary
i usługi urządzeniem mobilnym, bez konieczności fizycznego użycia karty.
Płatności mobilne umożliwiają klientom szybkie i wygodne płacenie smartfonem z aplikacją Planet Mobile w sposób analogiczny do płatności kartą zbliżeniową.

Aplikacja Planet Mobile umożliwia:

  • dodanie, modyfikację a także usunięcie karty z portfela Google Pay,
  • aktywację nowej karty bez konieczności kontaktowania się z infolinią banku,
  • czasowe blokowanie oraz zastrzeganie kart,
  • aktywację zabezpieczenia 3D Secure,
  • zmianę kodu PIN, włączanie lub wyłączanie funkcji zbliżeniowej na plastiku
  • zarządzanie limitami transakcyjnymi.
Planet Mobile zawiera również funkcję umożliwiającą podgląd stanu środków na rachunku karty oraz analizę historii transakcji z trzech ostatnich miesięcy. Ponadto aplikacja posiada wyszukiwarkę bankomatów, a także skrzynkę wiadomości, która umożliwia kontakt banku z klientami.
 

Do uruchomienia i prawidłowego działania Aplikacji niezbędne jest  nadanie jej stosownych dostępów:

  • SMS - odczytywanie wiadomości tekstowych (SMS-ów i MMS-ów); odbieranie wiadomości tekstowych (SMS-ów);
  • Telefon - bezpośrednie wybieranie numerów telefonu, odczytywanie stanu i informacji o telefonie;
  • Zdjęcia, multimedia i pliki - odczytywanie zawartości pamięci USB, modyfikowanie i usuwanie zawartości pamięci USB;
  • Pamięć - odczytywanie zawartości pamięci USB, modyfikowanie i usuwanie zawartości pamięci USB;
  • Identyfikator urządzenia i informacje o połączeniach - odczytywanie stanu i informacji o telefonie;
  • Lokalizacja - aktywowanie i używanie systemu GPS lub innych funkcji znajdowania lokalizacji dostępnych w urządzeniu.
  • Inne - pełny dostęp do sieci.

Jak dokonać płatności telefonem?

  • Odblokuj telefon i/lub zaloguj się do aplikacji.
  • Zbliż telefon do terminala.
  • Na ekranie telefonu zostanie wyświetlona kwota transakcji.
  • Dla kwot powyżej 50 zł wprowadź na terminalu płatniczym kod pin dla karty.

Płatność nie wymaga logowania się do aplikacji, a wyłącznie odblokowania ekranu smartfona. Konieczność logowania się do aplikacji zależy od klienta i od wcześniejszych ustawień aplikacji.

Ważne jest też to, iż do korzystania z płatności nie jest konieczne aktywne połączenie z Internetem, co oznacza, że płatności można dokonywać także w takich miejscach, gdzie dostęp do sieci jest ograniczony (np. w podziemiach).

Pytania i odpowiedzi


1.  Jaka jest minimalna wersja systemu Android lub iOS, aby móc korzystać z aplikacji mobilnej Planet Mobile?
Aby móc korzystać z aplikacji Planet Mobile, niezbędne jest zainstalowanie systemu operacyjnego Android w wersji 4.4+ lub iOS w wersji 10.0+.

2. Czy aplikacja Planet Mobile działa na urządzeniach z aplikacją bez licencji?
Tak, aplikacja będzie działała na urządzeniu, na którym wykonano tzw. rootowanie (czyli celowe uzyskanie uprawnień dostępowych na poziomie super użytkownika, które umożliwiają przejęcie pełnej kontroli nad urządzeniem). Należy jednak pamiętać, że narażone jest na działanie innych, złośliwych aplikacji, które mogą próbować uzyskać dostęp do pamięci chronionej, z której korzysta aplikacja mobilna.

3.  Czy aplikacja Planet Mobile jest płatna?
Opłata uzależniona jest od polityki Twojego Banku. Szczegóły odnajdziesz w Tabeli prowizji i opłat Twojego Banku. Uwaga! Pobranie informacji o saldzie Twojej karty może wiązać się z dodatkowym kosztem naliczonym przez Twój Bank.

4.  Dlaczego nie mogę zalogować się do aplikacji Planet Mobile?
Prawdopodobnie przekroczyłeś liczbę błędnych prób logowania. W przypadku konieczności pilnego skorzystania z aplikacji Planet Mobile możesz odblokować dostęp poprzez Portal kartowy lub za pośrednictwem Contact Center. W przeciwnym wypadku blokada zostanie zdjęta automatycznie o północy. Kolejnym powodem może być rozparowanie urządzenia mobilnego z kontem w kartosfera.pl. Odłączenie urządzenia od konta może zostać przeprowadzone przez użytkownika bezpośrednio z poziomu aplikacji mobilnej lub Portalu kartowego. Alternatywnie usunięcie powiązania może wykonać Operator Contact Center w trakcie rozmowy telefonicznej z Klientem.nNależy pamiętać, że warunkiem korzystania z aplikacji jest zaakceptowanie aktualnego regulaminu aplikacji.

5.  Rejestrowałem się już w Planet Mobile. Dlaczego po wejściu do aplikacji wyświetla mi się ekran rejestracji?
Prawdopodobnie urządzenie zostało rozparowane z kontem w kartosfera.pl

6.  Dlaczego mam zablokowany dostęp do aplikacji?
Dostęp mógł zostać zablokowany na skutek trzech błędnych prób logowania, lub blokada dostępu do aplikacji na urządzeniu została wykonana przez Operatora w Banku.

7.  Jak mogę odblokować swój dostęp do aplikacji?
Dostęp do aplikacji Planet Mobile odblokujesz poprzez Portal kartowy lub kontaktując się z Operatorem Contact Center.

8.  Jakich uprawnień w urządzeniu wymaga aplikacja Planet Mobile?
Do uruchomienia i prawidłowego działania Aplikacji niezbędne jest  nadanie jej stosownych dostępów:
  • SMS - odczytywanie wiadomości tekstowych (SMS-ów i MMS-ów); odbieranie wiadomości tekstowych (SMS-ów);
  • Telefon - bezpośrednie wybieranie numerów telefonu, odczytywanie stanu i informacji o telefonie;
  • Zdjęcia, multimedia i pliki - odczytywanie zawartości pamięci USB, modyfikowanie i usuwanie zawartości pamięci USB;
  • Pamięć - odczytywanie zawartości pamięci USB, modyfikowanie i usuwanie zawartości pamięci USB;
  • Identyfikator urządzenia i informacje o połączeniach - odczytywanie stanu i informacji o telefonie;
  • Lokalizacja - aktywowanie i używanie systemu GPS lub innych funkcji znajdowania lokalizacji dostępnych w urządzeniu.
  • Inne - pełny dostęp do sieci;
9.  Czy aplikacja może mnie automatycznie wylogować? Po jakim czasie?
Tak. Brak aktywności użytkownika przez 30 minut spowoduje automatyczne zerwanie sesji użytkownika.

10.  Nie pamiętam hasła dostępu do aplikacji mobilnej. Jak mogę go odzyskać?
Jeśli nie pamiętasz hasła dostępu możesz je zresetować na dwa sposoby. Uruchom aplikacje Planet Mobile i na ekranie logowania wybierz akcję NIE PAMIĘTAM. Wybierz metodę resetowania hasła i postępuj zgodnie z informacjami prezentowanymi na ekranie. W przypadku wyboru metody resetowania hasła dostępu poprzez Contact Center, po zakończeniu rozmowy kod resetujący zostanie wysłany na Ciebie wiadomością SMS i automatycznie uzupełniony w odpowiednim polu.

11.  Chcę usunąć powiązanie swojego urządzenia z kontem. Jak to zrobić?
Odłączenie urządzenia od konta w kartosfera.pl możliwe jest po zalogowaniu do aplikacji Planet Mobile. W tym celu wejdź w ustawienia aplikacji i wybierz opcję Odłączanie urządzenia.
Powiązanie urządzenia z kontem na Portalu kartowym możesz wykonać również w trakcie rozmowy telefonicznej z Operatorem Contact Center.

12. Czy możliwe jest ponowne sparowanie aplikacji mobilnej z kontem kartosfera.pl?
Oczywiście. Wykonaj dokładnie te same kroki jak podczas pierwszej rejestracji. Aplikacja Planet Mobile może być zainstalowana w tym samym czasie na wielu urządzeniach.

13.  Znalazłem błąd w aplikacji. Gdzie mogę to zgłosić?
Napotkane problemy prosimy kierować na adres e-mail:  [email protected] . W szczegółach wiadomości bardzo prosimy wskazać: dane Użytkownika (w postaci numeru PESEL), nazwę i model urządzenia mobilnego, aktualną wersję systemu operacyjnego zainstalowanego na urządzeniu, dokładny opis i powód problemu, dokładny czas wystąpienia problemu.


 

Przydatne dokumenty


W celu bezpiecznego korzystania z płatności telefonem niezbędne jest:

  • Zainstalowanie w smartfonie oprogramowania zabezpieczającego (skanera antywirusowego, zapory sieciowej) oraz jego regularna aktualizacja.
  • Unikanie instalowania w smartfonie oprogramowania pochodzącego z nieautoryzowanych źródeł, w tym przekazywanego pocztą elektroniczną lub SMS/MMS. Instalację aplikacji, zwłaszcza z nieznanych źródeł powinna poprzedzać jej weryfikacja przez oprogramowanie antywirusowe.
  • Niestosowanie łatwych do odgadnięcia numerów PIN np. 0000, 1111 itp. oraz niezapisywanie kodów PIN w sposób jawny. Nie należy przechowywać zapisanych kodów PIN w pamięci telefonu oraz w innych miejscach, w których istnieje ryzyko jego kradzieży, np. w portfelu. W przypadku podejrzenia ujawnienia kodów PIN nieuprawnionym osobom, należy niezwłocznie dokonać ich zmiany, ponieważ potencjalne straty mogą być znacznie wyższe niż wynikające z limitów transakcji zbliżeniowych.
  • Wyłączanie telefonu przed oddaniem do depozytu, szatni, itp.
  • Nieoddawanie telefonu do serwisu z kartą SIM-NFC, SD-NFC, jeżeli limit płatności zbliżeniowych nie został wcześniej zablokowany.

Twój Bank blisko Ciebie Znajdź placówkę lub bankomat

Zadzwoń pod numer

+4818 33 79 100

lub wyszukaj
placówkę na liście