Bank Spółdzielczy w Limanowej umożliwia klientom składanie wniosków o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy w systemie bankowości elektronicznej eBankNet. Sprawdź szczegóły.
O Programie
Od 1 stycznia 2022 r. dostępne jest nowe świadczenie Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO), dla rodziców dzieci w wieku od 12. miesiąca do ostatniego dnia miesiąca, w którym dziecko kończy 35. miesiąc życia.
Nowe świadczenie nie zależy od dochodu rodziny i wynosi w sumie do 12 tys. zł na drugie i każde kolejne dziecko w rodzinie. Rodzice mogą zdecydować czy chcą otrzymywać świadczenie w wysokości:
- 500 zł przez 24 miesiące albo
- 1000 zł przez 12 miesięcy.
Realizacją Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego, czyli prowadzeniem postępowania w sprawie przyznania świadczenia i jego wypłatą zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Więcej informacji o Rodzinnym Kapitale Opiekuńczym znajdziesz na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
Jak złożyć wniosek
Wnioski o świadczenie można składać wyłącznie online – za pośrednictwem:
- Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS
- portalu Emp@tia
- przez bankowość elektroniczną - informujemy, że Klienci Banku Spółdzielczego w Limanowej mają możliwość składania wniosku na platformie Eximee - poniżej instrukcja.
Zobacz, jak złożyć wniosek w kilku prostych krokach:
KROK 1
Zaloguj się do bankowości internetowej eBankNet, wybierz zakładkę „Wnioski”.
Czas trwania sesji online w serwisie internetowym Banku Spółdzielczego w Limanowej ze względów bezpieczeństwa jest ograniczony. Jeżeli przerwiesz wypełnianie wniosku na czas dłuższy niż 5 minut, nastąpi wylogowanie z serwisu internetowego Banku, a zamiany wprowadzone we wniosku nie zostaną zapisane.
KROK 2
Po otwarciu zakładki „Wnioski” z menu bocznego wybierz „Wnioski eximee”.
Po wybraniu rachunku, z którego ma być złożony wniosek, zostaniesz przekierowany na podstronę z danymi, które musimy potwierdzić.
KROK 3
Potwierdź swoje dane w bankowości elektronicznej – w zależności od uruchomionej formy autoryzacji: za pomocą hasła SMS lub powiadomienia Push w aplikacji BSLMobile.
KROK 4
Po dokonaniu autoryzacji zostaniesz przekierowany na podstronę, gdzie z listy wybierasz interesujący Cię wniosek, w tym wypadku wybierz opcję "Złóż wniosek o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy" i kliknij "Dalej".
KROK 5
W kolejnym kroku zapoznaj się z informacjami dotyczącymi składania wniosku oraz przygotuj odpowiednie dane i dokumenty niezbędne do złożenia wniosku.
KROK 6
Wypełnij dane we wniosku podążając za instrukcjami na ekranie i następnie wyślij WNIOSEK.
KROK 7
Po wysłaniu wniosku pojawi się okno zawierające dokumenty pdf, tj. Potwierdzenie wysłania wniosku oraz Wniosek. Dokumenty można zapisać na dysku lub innym nośniku informacji lub wydrukować. UWAGA! W związku z koniecznością usuwania danych wprowadzonych we wniosku z systemów bankowych jest to ostatnie miejsce, kiedy możesz zachować wypełniony formularz. W momencie zamknięte okna, dokument nie będzie już dostępny.
Po wysłaniu wniosku, na Twój adres e-mail (wskazany we wniosku) zostanie przesłane urzędowe potwierdzenie odbioru (UPP/UPO). Może to potrwać od kilku godzin do kliku dni (w wyjątkowych przypadkach). UPP/UPO jest potwierdzeniem skutecznego złożenia prze Ciebie wniosku o świadczenie wychowawcze.
Po wysłaniu wniosku, na Twój adres e-mail (wskazany we wniosku) zostanie przesłane urzędowe potwierdzenie odbioru (UPP/UPO). Może to potrwać od kilku godzin do kliku dni (w wyjątkowych przypadkach). UPP/UPO jest potwierdzeniem skutecznego złożenia prze Ciebie wniosku o świadczenie wychowawcze.
Dalsza obsługa wniosku prowadzona jest przez ZUS.
Po złożeniu wniosek będzie rozpatrywany i prowadzony przez ZUS. Zgłoś się do niego, jeśli:
- chcesz się dowiedzieć, czy wniosek został już rozpatrzony,
- zmieniła się Twoja stacja rodzinna i może to mieć wpływ na prawo do świadczenia wychowawczego,
- chcesz zmienić sposób wypłaty świadczeń, np. numer konta.