Zaloguj się

Polski Bon Turystyczny jest formą wsparcia dla polskich rodzin oraz branży turystycznej w związku z trudną sytuacją gospodarczą wywołaną epidemią COVID-19.

Dla kogo?
  • Bon ma wartość 500 zł i przysługuje na każde dziecko do 18 roku życia, także te, które urodzą się do końca 2021 r. W przypadku niepełnoletnich z orzeczeniem o niepełnosprawności kwota świadczenia wynosi 1000 zł.
     
Jak działa?
  • Polski Bon Turystyczny ma formę 16-cyfrowego kodu elektronicznego i jest aktywowany w systemie teleinformatycznym ZUS po potwierdzeniu poprawności lub aktualizacji danych.
  • Nie trzeba składać żadnego wniosku i czekać na jego rozpatrzenie.
  • Bon klient otrzymuje na wskazany numer telefonu lub adres poczty elektronicznej. Można się nim posłużyć podczas rezerwacji pobytu/zakupu imprezy turystycznej lub najpóźniej przy zakwaterowaniu.
  • Wraz z 16-cyfrowym numerem bonu uprawniony otrzymuje też kod obsługi płatności, który należy podać podczas dokonywania płatności.
  • Płatność bonem możliwa jest wielokrotnie, do wyczerpania jego wartości, od 1 sierpnia 2020r. do 31 marca 2022 r.
  • Można nim zapłacić za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne (np. wycieczki, „zielone szkoły”, obozy, wycieczki) realizowane przez przedsiębiorcę turystycznego lub organizację pożytku publicznego na terenie kraju.
 
Gdzie wykorzystam bon?
Bon można wykorzystać w Polsce. Na stronie Polskiej Organizacji Turystycznej możesz sprawdzić miejsca, w których wykorzystasz bon turystyczny. Katalog bazy turystycznej jest stale poszerzany o nowe miejsca hotelowe, dlatego zaglądaj tam regularnie    Baza turystyczna
 
Jak odebrać bon?
Bon turystyczny można odebrać/aktywować na Platformie Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

Na Platformę ZUS możesz zalogować się z wykorzystaniem swojego Profilu Zaufanego i potwierdzając tożsamość w bankowości elektronicznej swojego banku.



Jak złożyć wniosek o bon turystyczny za pośrednictwem Banku Spółdzielczego w Limanowej?


1. Do aktywacji bonu turystycznego w PUE ZUS potrzebny jest Profil Zaufany, który można bezpłatnie aktywować za pomocą usługi mojeID. Umożliwia ona zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej.

Zobacz jak to zrobić: Załóż Profil Zaufany z usługą mojeID!

2. Jeżeli już masz Profil Zaufany wejdź na www.zus.pl i w nagłówku strony kliknij „Zarejestruj w PUE”.





3. Następnie wybierz sposób rejestracji: Zarejestruj profil dla Ciebie poprzez Profil Zaufany






4. W kolejnym kroku wybierz metodę logowania przez banki spółdzielcze z grupy SGB i BPS.






5. Z listy rozwijanej województwo i nawę Banku Spółdzielczego w Limanowej.




6. Po chwili nastąpi przekierowanie na stronę logowania systemu eBankNet:


 

7. Po zalogowaniu do systemu eBankNet, otrzymasz „listę zgód”, które potwierdzasz przyciskiem „akceptuj” i autoryzujesz za pomocą kodu SMS lub powiadomienia PUSH.



8. Po zaakceptowaniu „listy zgód”  zostaniesz przekierowany na Platformę Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdzie musisz Zarejestrować Profil.





9. W kolejnym kroku uzupełnij swoje dane i hasło dostępu.




10. Po otrzymaniu informacji potwierdzającej założenie profilu na PUE ZUS, ponownie wejdź na www.zus.pl. W nagłówku strony wybierz Zaloguj do PUE, a w kolejnym kroku wybierz Zaloguj się przez profil zaufany.










11. Ponownie wybierz metodę logowania przez banki z grupy SGB i BPS a w kolejnym oknie z listy rozwijanej województwo i nazwę banku.







12. Zostaniesz przekierowany na stronę logowania systemu eBankNet. Po akceptacji, za pomocą kodu SMS lub powiadomienia PUSH, „listy zgód”, zostaniesz przekierowany na Platformę Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdzie w zakładce Polski Bon Turystyczny wygenerowany zostanie Twój bon turystyczny.





Zobacz także   Najczęściej zadawane pytania