Zaloguj się

Ostrzegamy o nowej fali phishingowych ataków, w ramach których przestępcy wysyłają fałszywe wiadomości SMS. W treści wiadomości zawarte są informacje o rzekomych problemach z usługą Blik, które mają na celu wyłudzenie danych osobowych oraz finansowych.

Wiadomości SMS o Bliku i konieczności weryfikacji tożsamości są oczywiście niezwiązane z rzeczywistością.

Oszuści próbują wzbudzić zaufanie odbiorców, wykorzystując nadpis wiadomości "Notice" lub "InfoSMS". Oczywiście podobne SMS-y można także dostać po prostu z nieznanego numeru - na każdym kroku warto być czujnym. 

Jeśli ofiara nie zorientuje się, że wiadomość SMS jest podstępem, klikając link trafi na spreparowaną stronę, gdzie na pierwszym etapie zostanie poproszona o wybór banku, z którego korzysta. Oszuści umieścili tu rzecz jasna szereg logo najpopularniejszych w Polsce banków, licząc na jak największą liczbę udanych wyłudzeń.

Brnąc danej, w kolejnych krokach formularza oszuści proszą o podanie loginu oraz hasła i części danych osobowych. Jak tłumaczy CERT Orange, w niektórych bankach są to niezbędne dane do skojarzenia aplikacji mobilnej z klientem. Kiedy oszuści wejdą w posiadanie wszystkich danych umożliwiających im zalogowanie się do bankowości w telefonie, kradzież pieniędzy z konta w kolejnych etapach może być tylko formalnością.

Jak zawsze w takich przypadkach apelujemy o rozsądek. Nadrzędną zasadą bezpieczeństwa powinno być ograniczone zaufanie do wszelkich komunikatów tego rodzaju, zwłaszcza gdy dotyczą pieniędzy i wzywają do podjęcia jakichś działań w kontekście upływającego czasu i grożącej w przeciwnym razie "blokadzie konta".

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z bezpieczeństwem aplikacji mobilnej i pieniędzmi na koncie, zachęcamy do kontaktowania się z naszym bankiem.  LISTA PLACÓWEK

Więcej o bezpieczeństwie przeczytasz  TUTAJ

Źródło: www.dobreprogramy.pl/cert