Fałszywe telefony od osób podszywających się pod pracownika banku stanowią dziś poważne zagrożenie dla ochrony danych osobowych. Jednym z najważniejszych wyzwań użytkowników sieci jest zachowanie anonimowości oraz nieuleganie presji podawania wrażliwych danych.
Bank BPS we współpracy z Bankowym Centrum Cyberbezpieczeństwa, Warszawskim Instytutem
Bankowości i ponad 20 bankami wsparł produkcję filmów edukacyjnych adresowanych
do Klientów w ramach realizacji wspólnej akcji edukacyjnej z zakresu:
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do otrzymanego telefonu, informacji lub powiadomienia, należy natychmiast rozłączyć się i zadzwonić do banku, aby zweryfikować zaistniałe zdarzenie LISTA PLACÓWEK
Bankowości i ponad 20 bankami wsparł produkcję filmów edukacyjnych adresowanych
do Klientów w ramach realizacji wspólnej akcji edukacyjnej z zakresu:
- cyberbezpieczeństwa,
- bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej i sklepów internetowych,
- popularyzacji płatności bezgotówkowych.
Zachęcamy do zapoznania się z filmem edukacyjnym "Oszustwa na pracownika banku":
Pamiętaj! Zachowaj szczególną ostrożność. Nigdy nie podawaj danych i niczego nie instaluj!
Pracownik banku nigdy:
- Nie poprosi o instalację aplikacji,
- Nie pyta o login i hasło do logowania, do bankowości elektronicznej,
- Nie prosi o podanie pełnych informacji dotyczących karty płatniczej (kodu CVV/CVC).
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do otrzymanego telefonu, informacji lub powiadomienia, należy natychmiast rozłączyć się i zadzwonić do banku, aby zweryfikować zaistniałe zdarzenie LISTA PLACÓWEK