Zaloguj się

Inwazja na Ukrainę sprawiła, że część osób zaczęła robić zapasy żywności, paliwa oraz gotówki. Propaganda oraz sianie paniki jest jednym z elementów wojny informacyjnej, którą prowadzi Rosja i właśnie dlatego nie można ulegać niepotwierdzonym sensacyjnym informacjom.

Zapewniamy Państwa, że system bankowy w Polsce działa bez problemów, a środki zgromadzone na rachunkach klientów są bezpieczne. 


Narodowy Bank Polski zapewnia, że posiada wystarczające zapasy złotych polskich. Rzadki moment kiedy może zabraknąć gotówki w bankomatach wynika tylko z kwestii i nagłego wzrostu wypłat. Ilość gotówki w bankomatach jest deponowana wg. zapotrzebowania i pojemności samego urządzenia. Analogicznie wygląda sytuacja w placówkach bankowych – oddziały nie przechowują więcej gotówki niż zazwyczaj wypłacają ich klienci. Dostęp do gotówki może być ograniczony tylko z powodów logistycznych – pieniądze muszą być dostarczone do placówki, a wobec zwiększonego zapotrzebowania czas ich dostawy jest wydłużony.
W pozostałych przypadkach Klienci Banku Spółdzielczego w Limanowej bez żadnych problemów realizują wypłaty gotówki w bankomatach do wysokości indywidualnych limitów ustalonych na karcie, jak i placówkach bankowych. 
 
Limity wypłaty gotówki (max. 500 zł) zostały wprowadzone jedynie dla klientów posiadających konta w innych bankach, którzy chcą realizować takie transakcje w naszym Banku.  


Zachowaj ostrożność

Pamiętajmy, że przechowując większe sumy pieniędzy w domu, narażamy się na ryzyko ich utraty. W razie jakiegoś nieszczęścia, na przykład pożaru lub po wodzi, pieniądze pozostawione w domu często są bezpowrotnie tracone. Z kolei w przypadku kradzieży gotówka, co prawda, nie ulega zniszczeniu, ale trudno odzyskać ją nawet po złapaniu złodzieja. 
 

Pieniądze ulokowane w banku są bezpieczne i gwarantowane przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny


Przeczytaj także  Dlaczego Twoje pieniądze w Banku są bezpieczne?

Klienci banków powinni zachować wzmożoną ostrożność również z innego powodu. Nasiliły się próby ataków pishingowych, ataków hakerskich i wyłudzeń. Przestępcy korzystają z napiętej sytuacji, dlatego należy uważnie weryfikować każdą zbiórkę, uważać na linki i załączone pliki w mailach i smsach, a w razie wątpliwości kontaktować się z obsługą klienta swojego banku.

Zachęcamy do śledzenia zakładki Bezpieczne Finanse, gdzie na bieżąco zamieszczane są komunikaty w zakresie cyberbezpieczeństwa i bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej i sklepów internetowych. 
 
Śledź na bieżąco komunikaty publikowane przez Bank na stronie

BEZPIECZNE FINANSE

 



 

Razem dla Ukrainy

Nasz Bank dołącza do akcji pomocowej uruchomionej przez Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) i BLIK. 
W imieniu Narodowego Banku Ukrainy (NBU) BGK otworzył specjalne konto, z którego środki trafią bezpośrednio do Narodowego Banku Ukrainy i zostaną przeznaczone na działania najpotrzebniejsze w miejscach bezpośrednio dotkniętych wojną. 
Konto jest ogólnodostępne, każdy może dokonać wpłaty. Możecie Państwo dzielić się numerem konta z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi. Aby jeszcze bardziej ułatwić pomoc, w najbliższych dniach BLIK uruchomi możliwość wpłat na to konto także poprzez system BLIK.
 


Jak wpłacić pieniądze?
Środki należy wpłacać na numer rachunku: 91 1130 0007 0080 2394 3520 0002
Tytuł przelewu: Wsparcie dla Ukrainy
Odbiorca przelewu: Narodowy Bank Ukrainy
Wpłat na konto należy dokonywać w złotych polskich.
 
Każdy gest pomocy jest teraz ważny. Pamiętajmy o naszych sąsiadach!