Zaloguj się

Warto bezgotówkowo – przekonaj się sam i przekonaj innych. Przyłącz się do akcji i promuj płatności bezgotówkowe.

Obrót bezgotówkowy przynosi wymierne korzyści konsumentom, przedsiębiorcom, administracji publicznej i całej gospodarce. Obsługa rozliczeń bezgotówkowych zajmuje ponad dwukrotnie mniej czasu niż gotówkowych. Aby promować płatności przelewem, telefonem i kartą, zainaugurowano kampanię społeczną „Warto Bezgotówkowo”, pod patronatem honorowym Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Finansów.

Celem kampanii, zainicjowanej przez Koalicję na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, koordynowanej przez Warszawski Instytut Bankowości, jest upowszechnianie wiedzy o korzyściach bezgotówkowych form płatności wśród osób indywidualnych oraz firm i instytucji akceptujących płatności. Dla konsumentów i dla przedsiębiorców oznaczają one oszczędność czasu, większe bezpieczeństwo i wygodę.

Chcemy wzmacniać nasze przewagi oraz zachęcać Polaków do korzystania z nowych technologii, w tym transakcji elektronicznych. Nowoczesne technologie cyfrowe decydują o innowacyjności i konkurencyjności gospodarki, o czym mówimy w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – podkreśla wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. Ministerstwo Rozwoju niedługo skieruje do konsultacji społecznych projekt ustawy o zmianie ustawy w związku z rozwojem płatności elektronicznych, którego celem jest upowszechnienie płatności bezgotówkowych. - Zależy nam na jak najszerszym dotarciu z informacją o korzyściach, które wynikają z obrotu bezgotówkowego. Dlatego zapraszamy do udziału w kampanii „Warto Bezgotówkowo” – dodaje.

Tegoroczna edycja kampanii obejmować będzie akcję informacyjno-edukacyjną i indywidualne aktywności partnerów. Podczas tygodnia płatności bezgotówkowych,  w terminie 16 – 20 października br., klienci mogą liczyć na szereg akcji promocyjnych.

– Według badań już jedna czwarta Polaków nie nosi w portfelu gotówki, dwie trzecie uważa, że płacenie kartą i smartfonem jest wygodniejsze. Klienci banków mają w swoich portfelach ponad 30 mln kart debetowych i 5 mln kart kredytowych. Coraz chętniej korzystają z bankowości internetowej i mobilnej, a także z płatności smartfonem – mówi Włodzimierz Kiciński, Przewodniczący Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności – Wierzę, że szersze upowszechnianie płatności elektronicznych przyniesie ogromne korzyści nie tylko konsumentom, ale całej gospodarce – dodaje. 


Przedsiębiorcy, którzy korzystają z terminali płatniczych, potwierdzają pozytywny związek między bezgotówkową formą płatności a wynikami sprzedażowymi. Obsługa rozliczeń bezgotówkowych zajmuje akceptantowi o wiele mniej czasu.


Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej www.WartoBezgotowkowo.pl