O aktualnej sytuacji oraz wyzwaniach i szansach rozmawiamy z Panem Marcinem Kozdroniem – Wiceprezesem Zarządu (Bank Spółdzielczy w Limanowej).
Panie Prezesie, COVID-19 spowodował, że żyjemy i działamy w zupełnie innej rzeczywistości niż jeszcze kilkanaście miesięcy temu. Jak w tej nowej rzeczywistości Bank Spółdzielczy w Limanowej buduje relacje z klientem?
W sytuacjach kryzysowych, tej nowej trudnej rzeczywistości, należy przede wszystkim zachować spokój, kontynuować dotychczasowe działania oraz bazować na wypracowanych metodach zarządzania. Od kilku miesięcy większość obszarów naszej działalności determinuje pandemia koronawirusa, dlatego wiele decyzji podejmowanych jest z uwzględnieniem obecności „nieproszonego gościa”. Jako Bank staramy się w jak największym stopniu minimalizować skutki pandemii w relacjach z naszymi Klientami, poprzez działania o charakterze pomocowym i poszerzanie zdalnych kanałów komunikacji z Bankiem. Mając świadomość, że relacje z Klientami są istotnym elementem prowadzenia działalności bankowej, budujemy je na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu, a to naszym zdaniem tworzy podstawy do rozwijania udanej współpracy w kolejnych latach.
Nieoczekiwanie dla nas wszystkich nastąpiło cyfrowe przyspieszenie w kontakcie z klientami dotyczy to urzędów, służby zdrowia, itd. Czy widzicie Państwo zmianę nastawienia waszych klientów do usług oferowanych przez Bank w kanale cyfrowym?
Cyfryzacja naszego życia rozwija się dynamicznie, dotyczy to każdej dziedziny. Banki nie są przypadkiem odosobnionym. Rozwiązania cyfrowe to droga do zwiększenia konkurencyjności rynkowej oraz innowacyjności technologicznej banków. Proces ten jest widoczny od kilku lat, dlatego cyfrowego przyspieszenia w kontaktach z Klientami nie można postrzegać w kategorii „nieoczekiwanego”. W dniu dzisiejszym Bank Spółdzielczy w Limanowej aktywnie uczestniczy w rozwoju cyfryzacji usług bankowych wdrażając wiele innowacyjnych rozwiązań informatycznych. Jestem przekonany, że aby sprostać oczekiwaniom Klientów i wymogom rynkowym Bank musi podejmować skuteczne kroki, szczególnie w segmencie cyfryzacji własnych usług. Jest to istotna kwestia, zwłaszcza w okresie pandemii, gdy nasze życie podlega wielu ograniczeniom, a komputer stał się niejednokrotnie jedynym „oknem na świat”.
Jak wygląda aktualna sytuacja od strony zespołu pracowników?
Przestrzegając rządowych wytycznych, w okresie pandemii, Bank Spółdzielczy w Limanowej zachował ciągłość działania we wszystkich placówkach, zapewniając Klientom dostęp do środków, rozliczeń i płatności. Pracownicy Banku Spółdzielczego w Limanowej stanęli na wysokości zadania kontynuując obsługę Klientów w czasie wszechobecnego przerażenia i narastającej niepewności. Dlatego chcę gorąco podziękować naszym Pracownikom, których wysiłek i zaangażowanie umożliwiły sprawne funkcjonowanie Banku, w tak trudnym dla nas wszystkich czasie.
Do zarządu Banku dołączył Pan 7 miesięcy temu – co było największym dla Pana wyzwaniem?
Każdy kolejny dzień pracy stanowi swoiste wyzwanie, jednak największym z nich to mierzenie się ze skutkami pandemii oraz zmniejszającymi się stopami procentowymi. Skala tych dwóch zdarzeń – dotychczas z resztą niespotykana – wykreowała wiele wyzwań, w każdym obszarze funkcjonowania Banku. Działając wśród doświadczonych i kompetentnych osób, wchodzących w skład Zarządu naszego Banku, jest mi o wiele łatwiej podejmować nowe zadania oraz wykonywać codzienne obowiązki zawodowe. Wspólna praca pozwala na wdrażanie właściwych i skutecznych rozwiązań, dla dobra całej organizacji jaką jest Bank Spółdzielczy w Limanowej.
Czego Panu życzyć na kolejne lata pracy zawodowej?
Ważne jest, aby mieć szerokie perspektywy działania, szczególnie w czasach tak wielu ograniczeń. Przede wszystkim zdrowia i błogosławieństwa Bożego oraz wytrwałości w realizacji codziennych zadań i długofalowych celów. Mam nadzieję, że rezultaty sprostają oczekiwaniom osób ze mną współpracujących i będą motywacją do dalszej pracy.
Dziękuję za rozmowę